صدای شهروند

 
صدای شهروندان
    امیری‌خواه
    ضرورت اجرای بخشنامه مقابله با ترک فعل مدیران دولتیبا توجه به افزایش تخلفات مدیریتی در حوزه‌های گوناگون که خسارت‌های فراوانی در سطح ملی داشته است، از دادستان محترم و رئیس بازرسی قوه قضائیه انتظار می‌رود که در خصوص اجرای بخشنامه‌های مقابله با «ترک فعل» مدیران دولتی اقدام کنند، تا بتوانند با مسببان عدم اجرای آن برخورد قانونی داشته باشند. امید است شفاف‌سازی حقوق مسئولان، طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه‌های خالی و طرح جامع تجارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

    شهروندی از چالدران
    در سال‌های گذشته اراذل و اوباش خشن و خطرناک را به «حبس با اعمال شاقه» محکوم می‌کردند که براین اساس از آنان برای اجرای پروژه‌های عمرانی مانند جاده‌سازی در مناطق محروم، دور افتاده و صعب‌العبور تحت نظارت و کنترل نیروهای انتظامی استفاده می‌شد، که به نظر من بهتر است این نوع مجازات امروزه هم در مورد مجرمان یاد شده به اجرا درآید و از نیروی آنان برای کمک به اجرای پروژه‌های مورد نیاز کشور استفاده شود.

    علی از ارومیه
    پاسخگویی سامانه ۱۱۸ نامطلوب استمدتی است که هر وقت با سامانه اطلاعات تلفن ۱۱۸ تماس می‌گیریم، یا کسی پاسخگو نیست، یا پاسخ درست نمی‌دهند و یا می‌گویند چون ترافیک تماس گیرندگان وجود دارد، چند دقیقه بعد دوباره تماس بگیرید! اوضاع سامانه ۱۱۸ کی سر و سامان می‌گیرد و پاسخ مردم در اسرع وقت داده می‌شود؟

    وام‌گیرنده خوش حساب
    به مشتریان خوش‌حساب بانک‌ها جایزه بدهندبه بانک مرکزی و بانک‌های دولتی و خصوصی پیشنهاد می‌کنم برای کسانی که با احساس وظیفه و تکلیف تمامی اقساط وام‌هایشان را به موقع می‌پردازند، به عنوان تشویق جایزه‌هایی را در نظر بگیرند تا بر تعداد مشتریان خوش‌حساب بانک‌ها افزوده شود.وام‌گیرنده خوش حساب

    خانم شهروند
    شاید به این وسیله متوجه خطر کرونا شوند!به این دلیل که عده‌ای از افراد جامعه هنوز خطر شیوع و ابتلا به کرونا را جدی نگرفته‌اند و پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک را نادیده می‌گیرند. به صدا و سیما پیشنهاد می‌شود در ساعات متوالی به پخش مراسم تدفین جان باختگان کرونا در گورستان‌ها بپردازند تا افراد مزبور هم مطمئن شوند که خطر ابتلا به کرونا فقط برای همسایگان ما نیست، بلکه، بیخ گوش خودمان هم وجود دارد. به عنوان یک هموطن دلم از خواندن خبرهای جان باختن و شهادت کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا، پرپر می‌شود و خیلی به درد می‌آید، خداوند به این عزیزان رحمت و غفران الهی و به بازماندگان‌شان، صبر و تحمل عطا فرماید.خانم شهروند

    کارگر
    مستمری ۷۳۲ هزار تومانی در قبال ۵۰ سال کارگری!با ۵۰ سال کارگری و ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از سازمان تأمین اجتماعی فقط ۷۳۲ هزار و ۷۴۰ تومان مستمری ماهانه می‌گیرم که ۱۲۰ تومان آن بابت حق بیمه عمر و تکمیلی و همچنین ماده ۹۸ کسر می‌شود، باتوجه به این که تعداد زیادی امثال من وجود دارند، چگونه مسئولان مدعی‌اند که هیچیک از مستمری بگیران تأمین اجتماعی کمتر از ۲ میلیون تومان در ماه حقوق نمی‌گیرند؟ در ضمن خانه کارگر اصفهان از حدود ۱۰ ماه قبل برای تعمیرات تعطیل است و کسی آنجا نیست که به ما کمک کند و به سؤال‌هایمان پاسخ دهد، ضمن آن که کمک معیشتی دولت هم به من تعلق نگرفته است.کارگر

    بازنشسته تأمین اجتماعی
    تشکر از همسان‌سازی حقوق‌ها و یک تقاضابازنشسته تأمین اجتماعی با مستمری ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هستم و ضمن تشکر از همسان‌سازی حقوق‌ها، امیدوارم در مرحله بعدی مستمری ما بازنشستگان به اندازه‌ای افزایش یابد که پاسخگوی هزینه‌های زندگی‌مان باشد، زیرا با این گرانی‌ها و تورم با حقوق‌های ۲ تا ۳ میلیون تومانی، چگونه می‌توان زندگی کرد؟بازنشسته تأمین اجتماعی

    هموطن بازنشسته
    بازنشستگانی که از مزایای همسان‌سازی بی‌بهره ماندند!از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خیلی متشکریم، اما اجرای این برنامه به قدری طول کشید که متأسفانه بسیاری از بازنشستگان و همسران‌شان به دلیل کهولت سن یا بیماری جان باختند و نتوانستند از مزایای همسان‌سازی حقوق‌ها بهره‌مند شوند!هموطن بازنشسته

    خانم هموطن
    نمایندگان درباره خدمات قبل از نمایندگی اطلاع‌رسانی کنندآن گروه از نمایندگان محترم مجلس که عملکرد و برنامه‌های دولت در شرایط تحریم‌های اقتصادی را زیر سؤال می‌برند، لطفاً پاسخ دهند که قبل از نمایندگی مجلس برای مردم چه کارهای مفید و اثربخشی را انجام داده‌اند که بهتر است لااقل کلیات آن را به اطلاع ملت برسانند.

    ساکن شهریار:
    اتوبوس‌هاي شهريار بسيار كم است و تعداد مسافران بسيار زياد. لطفا به اين موضوع رسيدگي شود.

    داغدیده:
    مطلب اسیدپاشی به غرور ملی عالی بود اما لازم بود از این زاویه هم به موضوع نگاه کنیم که موج انتقادها از فریضه حج واجب، غیر عاقلانه و غیر منطقی دانستن آن است. این موج با استفاده از استدلالهایی همچون روا بودن پول حج به ایتام و فقرای هم وطن و ... در حقیقت یک عمل واجب دینی را به باد انتقاد می گیرد. این موج قبلا در مورد جح عمره نیز به راه افتاده بود اما با این تفاوت که عمره عملی مستحب است و می توان از آن چشم پوشید و حسنات آن را با حسنات یک عمل مستحب دیگر همچون انفاق قیاس نمود اما تمتع عملی واجب است و جز شارع مقدس کسی حق ندارد مردم را از بجا آوردن آن منع کند و اگر این موج های مجازی منع از واجب را امروز به بهانه حادثه رخ داده در مکه باب کنند مساله به همین جا پایان نمی یابد و امر به منکر و نهی از معروف کم کم عادی و رایج شده و به امری طبیعی تبدیل می گردد.

    یک شهروند:
    جناب آقای معین فر سلام. الحق که حرف دل مردم را زدید نمی دانم چرا مسئولان برای فیلتر این برنامه ها اقداماتی انجام نمی دهند برخی ها با انتشار مطالب به درد نخور شورش را درآورده اند.

    کارگر شهرداری خوی:
    يك كارگر با 850 هزار تومان حقوق در ماه با اين گراني گوشت، مرغ، برنج، پوشاك‌و... ديگر چطور مي‌تواند هم به مخارج زندگي خود برسد و هم كرايه‌خانه و خرج مدارس فرزندان خود را بدهد. چرا مسئولان فكري براي كارگران نمي‌كنند ؟!

    یک بیکار
    با سلام و عرض ادب و احترام. من با کل این مقاله و این مطلب موافق هستم . ولی نباید این را فراموش کنیم که این جور کارها از سر بیکاری هست و جوانان بیکار برای وقت گذراندن به دلخوشی های الکی روی آورده اند.

     
    درباره ما تماس با ما
    طراحی و اجرا