Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۴۰۱/۰۲/۱۹          تهدید جان مسافران در پی افزایش سرقت تابلو و علائم رانندگی جاده‌ها

علائم جاده ای راهنمایی و رانندگی در حالی برای حفظ جان مردم و رانندگان در جاده ها نصب می شود که نبود و سرقت آن تصادف و خسارت جانی و مالی مردم را به دنبال دارد.

سرقت تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی در حالی حرکت ضداخلاقی به شمار می رود، که این اقدام باعث ناایمن شدن جاده ها، افزایش سوانح و تلفات و به خطر انداختن جان مسافران می شود.

بدون تردید این حرکت فجیع آنها منجر به از بین رفتن سرمایه های ملی و بروز خسارت‌های هنگفت شده است.

تخریب و سرقتی که سودجویان یا قاچاقچیان با سوء استفاده از تاریکی شب و فقط برای منافع شخصی خود؛ دست به انجام آن زده که این اقدام، عامل مهمی در افزایش تصادفات به شمار می رود.

ضمن اینکه بسیاری از رانندگان از نبود تابلو‌ها و حفاظ‌های ایمنی در برخی مسیر‌ها گلایه دارند و کمبود تابلو‌های نشان‌دهنده مسیر و علائم هشداردهنده را در حفظ ایمنی سرنشینان بسیار ضروری می‌دانند، اما باوجود اینکه مسئولان راهداری تلاش بی‌شائبه‌ای برای نصب علائم در جاده‌ها دارند، اما سارقان جاده‌ای این تلاش‌ها را خنثی می‌کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از سرقت نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته خبر می‌دهد.

منصور نصرتی در گفتگویی اظهار می‌دارد: در سال گذشته بین شش هزار و 500 تا هفت هزار تابلو و علائم ایمنی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال از محورهای مواصلاتی استان به سرقت رفته است.

وی می‌افزاید: بیشترین میزان تابلوهای سرقتی به ترتیب در بزرگراه‌ها، محورهای اصلی، کریدورهای اصلی و محورهای فرعی بوده است.

نصرتی می‌گوید: سرقت تابلوها و علایم هشدار دهنده باعث کاهش اشرافیت و هوشیاری رانندگان و کاهش گویایی و اطمینان خاطر جاده ها مخصوصا هنگام رانندگی شبانه می‌شود.

این مقام مسئول اضافه می‌کند: بدون تردید یکی از عوامل مواثر در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمبود و نبود علایم و تابلوهای هشداردهنده است که جهت جلوگیری از سرقت آنها در سال جاری تمهیداتی از قبیل افزایش گشت‌های ٢٤ ساعته راهداری و استفاده از مصالح غیرفلزی کامپوزیتی که ارزش ریالی برای سارقان نداشته باشد، پیش بینی شده است.

وی از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده سرقت تابلو و علائم ایمنی با اطلاع رسانی به پلیس ١١٠ و کلانتری های محلی و تلفن مرکز مدیریت راه‌ها به شماره ١٤١ در جهت جلوگیری از سرقت آنها همکاری کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا