گزارش و گفتگو
۱۴۰۱/۰۳/۲۸          کمیسیونی ویژه برای مناطق کم برخوردار ایجاد می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن علنی شورا، با ایجاد کمیسیونی ویژه برای مناطق کم برخوردار و بازآفرینی شهری در این شورا با 7 رأی مثبت موافقت کردند.

به گزارش نای قلم، نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این نشست ضمن پیشنهاد و دفاع از ایجاد کمیسیون مناطق محروم بر ایجاد چنین کمیسیونی برای حل مشکلات مناطق محروم ، حاشیه نشین و کم برخوردار تأکید و خواستار همراهی و رأی موافق اعضا شورای برای ایجاد آن شد.

مرتضی منافی افزود: شورای شهر، با توجه به اینکه دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان غربی به این موضوع اهمیت می دهند؛ ایجاد چنین کمیسیونی در شورای شهر مثمرثمر و به نفع مردم خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنان خود خواستار ارائه لایحه از سوی شهردار در خصوص ارتقا ضریب ایمنی ساختمان‌های مناطق محروم و فرسوده شد.

منافی یادآور شد: هرچقدر در مناطق محروم و فرسوده برای ساخت مسکن های ارزان قیمت و صدور پروانه رایگان کمک کنیم به شهرمان خدمت کرده ایم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: طرح حمایت از کارگران حادثه دیده در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار می گیرد.

* واقع بینانه به موضوعات نگاه کنیم

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه هم در خصوص مباحثی برای تخصیص بودجه به مناطق حاشیه نشین و بازآفرینی شهری گفت: باید واقع بینانه به موضوعات نگاه کرده و بر حسب درآمد شهرداری نگاه کنیم.

توحید علی نژاداصل اظهار کرد: امروز در وضعیت مالی فعلی بزرگترین دغدغه شهرداری تأمین حقوق و حق بیمه پرسنل شهرداری در سال 1401 خواهد بود.

وی ادامه داد: به مرحله اجرا درآوردن طرح‌هایی در قالب ستاد بازآفرینی نیازمند همت و برنامه ریزی است و باید با مطالعه و مطالبه طرحهایی با قابلیت اجرایی را به تصویب ستاد رساند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص کمیسیون مناطق محروم در شورای شهر تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیسیون تسهیل و بسترسازی حل مشکلات است.

علی نژاداصل با تأکید بر جذب اعتبارات در قالب ستاد بازآفرینی یادآور شد: چطور شده شهرهایی با جمعیت یک بیستم ارومیه بیشتر از ما جذب اعتبارات داشته اند.

*نباید به موضوع مناطق محروم انتخاباتی نگاه کرد

سپس رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان سخنانی اظهار کرد: نباید به موضوع مناطق محروم و کم برخوردار انتخاباتی نگاه کرد و باید به صورت علمی و منطقی نگریسته شود.

مرتضی بهرام افزود: مردم انتظار خدمات رسانی و حل مشکلات دارند و با ایجاد کمیسیون ها کار چندانی پیش نخواهیم برد.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح کمیسیونی برای مناطق محروم و حاشیه نشین موضوعی خام و ناپخته است و باید در مرکز پژوهش ها بررسی تخصصی شود.

بهرام ادامه داد: در مورد بازآفرینی و استفاده از این پتانسیل هیچگونه مخالفتی نداریم و تنها نظرم این است که باید مطالعه بیشتری در این راستا شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون مشکل مناطق محروم حل نخواهد شد بلکه باید به صورت کاربردی و راهبردی برای آنها اقداماتی انجام شود.

بهرام با انتقاد از رویکرد شعاری و احساسی عنوان کرد: افرادی که به دنبال ایجاد این کمیسیون هستند باید تضمین دهند که آیا مشکلات مناطق محروم سال آینده وجود نخواهد داشت؟ و چه میزان از مشکلات مردمی با تشکیل این کمیسیون حل خواهد شد.

مقرر شد طی جلسات آینده عنوان و نامی مناسب برای این کمیسیون بررسی، پیشنهاد و تصویب شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا