مقالات
۱۴۰۱/۰۵/۰۳          ۸۰ درصد بافت بکتاش فرسوده است

شهردار شهر جدید بکتاش در میاندوآب گفت: حدود ۸۰ درصد بافت این شهر فرسوده است.

به گزارش نای قلم، کاظم تقی‌نژاد روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران میاندوآب از طرح‌های عمرانی شهرداری بکتاش اظهار کرد: با کاهش بروکراسی اداری و با دایر کردن دفاتر فنی و مهندسی در تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان میاندوآب جهت سهولت در نظارت بر ساخت و سازها سعی داریم این روند براساس اصول فنی پیش رود.

وی افزود: برای هدایت آب‌های سطحی این شهر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

تقی‌نژاد اضافه کرد: این طرح در چند معبر از سطح شهر در حال اجراست که مسیر گشایی این معابر انجام گرفته تا پس از زیرسازی، آسفالت شود

وی با بیان اینکه ۱۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری بکتاش اختصاص یافته است، افزود: همچنین برای تعریض و بازگشایی ۲ خیابان در سطح شهر، ۱۱ باب ساختمان به واسطه مصالحه و مشارکت مالکان عقب‌کشی شده است.

تقی‌نژاد اضافه کرد: همچنین ۹ کوچه و این ۲ خیابان تا هفته دولت آسفالت خواهد شد.

شهردار شهر جدید بکتاش میاندوآب با اشاره به اقدامات انجام گرفته در هشت ماه تبدیل بکتاش به شهر، گفت: برخی زیرساخت‌ها از جمله ساختمان شهرداری در این مدت بازسازی و تکمیل شده است.

به گفته وی، در حوزه ماشین‌آلات شهرداری فاقد امکانات بود که در رایزنی با مرکز استان و حتی تهران، مقرر شده بزودی چند دستگاه ماشین‌آلات به شهرداری بکتاش اختصاص یابد

تقی‌نژاد تاکید کرد: اتوماسیون اداری شهرداری بکتاش به صورت الکترونیکی در راستای خدمات رسانی به شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی بکتاش در سال ۱۳۸۵ تصویب شده‌ است، گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته طرح اولیه شهری آن مصوب شده و با آینده نگری می‌خواهیم این شهر از چهار طرف توسعه یابد.

تقی‌نژاد اظهار کرد: با اینکه جمعیت کنونی این شهر سه هزار و ۵۰۰ نفر است ولی توسعه آن برای ۱۰ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

شهردار بکتاش با بیان اینکه همچنین ۲ روستای نزدیک به بکتاش را سعی داریم به محدوده اضافه شود، گفت: هدف این است که این روستاها در آینده به شهر الحاق شوند تا در روند گسترش بکتاش تاثیر گذار باشد

تقی‌نژاد با بیان اینکه بکتاش از نظر فضای سبز با مشکل مواجه است، یادآور شد: زمین ملی در بکتاش آنچنان وجود ندارد و تنها هفت هزار هکتار موجود در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان مصوب شده که به محدوده شهر الحاق شود تا به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد

شهردار بکتاش با اشاره به اینکه «شهر خوب را شهروندان خوب می‌سازند از شهروندان بکتاشی خواست در کمک به توسعه همه جانبه شهر به ویژه مبلمان و زیبایی شهر همکاری با شهرداری داشته باشند.

«بکتاش» در هفته دولت سال ۱۳۹۹ به بخشداری ارتقا یافت و در هفته دولت سال گذشته نیز شهرداری آن با مصوبه هیات دولت افتتاح شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش مقالات اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا