Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۴۰۱/۰۳/۲۵          ضرورت ورود مسئولان قضایی در خصوص ساخت‌وپاخت‌های عمدی در تیم والیبال

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مسئولان قضایی و ذی ربط باید در خصوص ساخت‌وپاخت‌های عمدی در تیم ورود کرده و بررسی کنند چرا که موضوعات شرط‌بندی بین برخی بازیکنان مطرح است.

به گزارش نای قلم، نقی کریمی امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه و در جلسه فوق العاده شورای شهر در خصوص بررسی تیمداری شهرداری در رشته والیبال اظهار کرد: ورزشی که با برد و باخت آن مردم خوشحال و یا غمگین می شوند جایگاهی فراتر از یک رشته ورزشی دارد.

وی با توجه به اهمیت والیبال برای مردم ارومیه افزود: در اکثر مسابقات می بینیم سالن ورزشی در ارومیه مملو از جمعیت می شود و میلیونها نفر نیز از رسانه ها نتایج آن را پیگیری می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تیم والیبال شهرداری ارومیه همانند تراکتور است و جایگاهی همانند آن تیم در بین مردم دارد.

کریمی ادامه داد: به همین خاطر از دوره های گذشته شوراهای شهر و شهرداری وارد میدان شده اند و جایگاه و اهمیت والیبال کمتر از پروژه های عمرانی برای شهرمان نیست.

وی یادآور شد: ورزش والیبال حیثیت و دلخوشی ما بوده و جز کارهای اصلی شورای شهر است و در این راستا تعصب خاصی به والیبال شهرداری داریم و این موضوع عیب هم نیست.

کریمی با انتقاد از شرایط تیم در سالهای گذشته تصریح کرد: تیم والیبال شهرداری یکی از گرانترین تیم های لیگ کشور بود و ما به موضوع انتقاد داشتیم  که نتیجه ای گرفته نمی شد و برای ما قابل قبول نیست.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه ما در پی احیا تیم والیبال شهرداری ارومیه هستیم، افزود: بنده یکی از مخالفان سرسخت تیمداری والیبال به روشی که گرانترین تیم والیبال داشته باشیم و باشگاه نیز روندی منطقی را طی نکند هستم، چرا اکثریت کادر فنی و بازیکنان باید خارج از استان باشند.

وی اظهار کرد: تحلیل سالیان طولانی نشان می دهد که نتیجه گیری با مربیان و بازیکنان بومی به مراتب بهتر از شرایط دیگر بوده است.

کریمی تأکید کرد: به شدت علاقمند به مدیریت ریخت و پاش و هزینه های اضافی هستیم و از سویی برای ما به شدت ایرادت گرفته شده که روند تیمداری غیرقانونی بوده است.

وی انتقاد کرد: چرا تیمداری برای شهرداری ارومیه در ورزش حرفه ای ایراد داشته و غیرقانونی است اما برای شهرداری های دیگر ایرادی ندارد و وزارت ورزش و جوانان باید در این خصوص تعیین تکلیف کند.

کریمی ادامه داد: تکلیف تیم والیبال را باید اداره کل ورزش و جوانان استان مشخص کند چرا که ما خواهان تیمداری با مربیان و بازیکنان بومی هستیم.

وی افزود: باید به طور جدی به دنبال مجوز از وزارت کشور برای تیمداری حرفه ای باشیم و اگر ممنوعیت وجود دارد سایر شهرها نیز تعطیل شوند  و اگر نه سایر شهرها فعالیت دارند باید برای ارومیه نیز مجوز صادر کند چرا که باشگاه شهرداری برای فعالیت باید قانون و ضوابط داشته باشد و اساسنامه داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه باید در اصلاحیه بودجه به دنبال راهکاری برای تداوم تیمداری شهرداری ارومیه باشیم، عنوان کرد: باید هزینه کرده و کمک کنیم چون در سطح ایران والیبال ارومیه مطرح است.

وی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: مکاتبه ای با وزیر ورزش و جوانان انجام گیرد و بحث تیمداری شهرداری ها مورد استعلام قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: از استاندار آذربایجان غربی می خواهیم با وزیرکشور صحبت کرده و تعیین تکلیف کنند.

*والیبال خونی در رگهای شهر ما است

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: همه دستگاه‌ها باید همت کنند و از والیبال حمایت کنند و در تیمداری مشارکت کنند.

مرتضی منافی افزود: والیبال تنها متعلق به شهرداری نیست بلکه همه متولیان در این راستا وظیفه دارند.

وی افزود: امیدوارم مشکلات قانونی تیمداری شهرداری ها در مجلس حل شود و قادر به تداوم تیمداری باشیم.

منافی ادامه داد: طرفدار انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی و تیم والیبال شهر نبوده ایم.

وی اضافه کرد: والیبال در این شهر تنها جنبه قهرمانی ندارد بلکه جنبه همگانی نیز دارد.

منافی با بیان اینکه والیبال خونی در رگهای شهر ما است، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی جنبه مثبتی در بین مردم در بحث امید و نشاط بخشی دارد.

وی افزود: باید به فکر اساسی باشیم و چراغ والیبال باید در شهرمان همیشه روشن نگه داشته شود چرا که خاموشی این کورسوی امید منجر به ناامیدی جوانان و والیبال دوستان می شود.

منافی اظهار کرد: والیبال موجب رونق اقتصاد ورزشی در شهر می شود، مربیان، فروشگاههای ورزشی، باشگاههای مختلف و ... با درخشش والیبال به فعالیت خود می توانند ادامه دهند.

وی یادآور شد: آذربایجان مشهور به غیرت خودش است و بازیکنان والیبالش نیز اینچنین هستند.

منافی گفت: از والیبال حمایت می کنیم به شرطی که مشکلات قانونی حل شده و در میادین ورزشی حاضر شود.

وی عنوان کرد: هدف ما ایجاد چندین باشگاه قدرتمند برای حضور در لیگ های حرفه ای است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امیدواریم به جای ریخت و پاش های مالی از بازیکنان بومی استفاده شود و امیدواریم تیم شهرداری و تیمداری شهرداری رونق پیدا کند.

*از والیبال سواستفاده سیاسی شده است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز گفت: در خصوص اهمیت والیبال در ارومیه همه به جایگاه والیبال در ارومیه و آذربایجان واقف هستیم.

علی مصطفی زاده اظهار کرد: وقتی از والیبال صحبت می کنیم از ریشه و هویت این شهر صحبت می کنیم و تیم والیبال شهرداری تنها محدود به این شهر نیست و در بسیاری از شهرهای منطقه نتایج را به طور جدی پیگیری می کنند.

وی اضافه کرد: از والیبال سواستفاده های سیاسی شده که باعث حساسیت نهادهای نظارتی شده است ولی مطمئنیم نهادهای نظارتی و قضایی نیز راضی به تیمداری خواهند شد.

مصطفی زاده یادآور شد: اگر در ورزش هزینه نکنیم چندین برابر آن را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدم هزینه تیمداری برای شهرداری چندان زیاد نیست که بهانه ای برای عدم تیمداری باشد.

مصطفی زاده با بیان ظرفیت های عظیم ارومیه در تیمداری والیبال و حضور در سطح حرفه ای کشور ادامه داد: معتقد به حضور دو تیم در لیگ از ارومیه هستم و باید از بخش خصوصی نیز حمایت شود.

وی تأکید کرد: حمایت از والیبال حمایت از نشاط اجتماعی است و باید موانع قانونی برطرف شود.

مصطفی زاده با انتقاد از موانع به وجود آمده گفت: شاهد استاندارد دوگانه در ارومیه هستیم چرا که در سایر شهرها شاهد تیمداری شهرداری ها در رشته های ورزشی مختلف به صورت حرفه ای هستیم اما در ارومیه این روند غیرقانونی قلمداد می شود.

*بر تداوم تیمداری در والیبال تأکید داریم

دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: تأکید بر تیمداری شهرداری ارومیه در رشته والیبال دارم.

عادل اعظم انهر افزود: ارومیه را با والیبال می شناسند و در عرصه های بین المللی نیز با این ورزش شناخته می شود.

وی تصریح کرد: ورزش نشان از فاصله گرفتن از آسیب‌های اجتماعی و نشان از سلامتی و نشاط است.

اعظم انهر با تأکید بر حمایت از تمامی ورزش ها یادآور شد: ما با سایر ورزش ها مخالف نیستیم اما والیبال جایگاهی ویژه در این شهر دارد.

وی تأکید کرد: از وزارت ورزش و جوانان مشکلات قانونی پیگیری شود تا تداوم تیمداری را شاهد باشیم.

اعظم انهر خاطرنشان کرد: تمام دوستداران والیبال، قلب تپنده والیبال را ارومیه می شناسند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا