مقالات
۱۴۰۱/۰۵/۰۷          اجرای ۳۹ فقره حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال‌ ۳۹ مورد حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده‌است.

به گزارش نای قلم، علی دیانتی در گفتگویی اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و طبق دستور قضایی دادستانی مبنی بر قلع و قمع بناهای غیرمجاز جهت آزادسازی و بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید این تعداد حکم در میاندوآب اجرا شد.

وی با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، اضافه کرد: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شود، روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها بوده و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

دیانتی از همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان، موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین بهره برداران می شود از این رو بهترین راهکار، اطلاع رسانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش مقالات اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا