مقالات
۱۴۰۱/۰۵/۰۳          تامین پزشکان متخصص از نیازهای اساسی تکاب است

فرماندار تکاب گفت: تامین پزشکان متخصص از جمله جراح، داخلی، چشم پزشک، اورولوژیست و رادیولوژیست و ارتوپدی، افزایش تجهیزات و امکانات درمانی و توسعه و تجهیز بیمارستان مهر امام علی(ع) از نیازهای اساسی مردم این شهرستان است.

به گزارش نای قلم، اسماعیل حیدری آزاد در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی تکاب که باحضور معاون درمان وزیر بهداشت و درمان و نماینده مجلس برگزارشد، با بیان اینکه پزشکان ضریب k و کادر درمان مورد نیاز مناطق محروم باید در تکاب حضور یابند افزود: اکنون به دلیل کمبود امکانات درمانی و نبود پزشکان متخصص در تکاب بسیاری از شهروندان برای انجام امور پزشکی خود به شهرهای همجوار و مراکز استان ها مراجعه می کنند که همین امر موجب شده تا هزینه های گزاف  حمل و نقل و مشکلات فراوان به بیماران و خانواده های آنان تحمیل شود.

وی با اشاره به اینکه تا چند ماه گذشته از پنج تخصص مورد نیاز بیمارستان تنها ۲ پزشک در تکاب حضور داشت که با پیگیری های فراوان بخشی از این پزشکان را برای شهرستان جذب کردیم، افزود: تکاب علیرغم قرارگرفتن در مسیر ارتباطی چهار استان و بهره مندی از مواهب الهی از جمله معادن غنی و جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی و گردشگری از درآمدهای ضعیف و محرومیت رنج می برد که بر حوزه سلامت نیز تاثیر گذاشته از این رو رفع مشکلات و کمبودهای درمانی نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.

فرماندار تکاب ادامه داد: با هماهنگی هایی که انجام شده توافق کردیم با توجه به تعداد زیاد معادن فعال منطقه و نیروی کارگری، درمانگاه تخصصی طب کار در تکاب احداث و وزارت بهداشت نسبت به صدور مجوز تاسیس و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن اقدام و مساعدت کند.

حیدری آزاد اضافه کرد: بخش دیالیز در بیمارستان جدید تکاب جانمایی نشده و اکنون بیماران با مشکلات فراوانی مواجه هستند و براین اساس و به دلیل تعداد زباد بیماران این بخش لازم است جهت دسترسی آسان به خدمات درمانی ساختمان دیالیز در بیمارستان جدید احداث و دستگاه های همودیالیز نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: کمبود امکانات در آزمایشگاه های تخصصی، داروخانه، مرکز زباله سوز، پانسیون پزشکان متخصص، مرکز چشم پزشکی و ایمن سازی بخش های مختلف از مهمترین مشکلات بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب به شمار می رود.

فرماندار تکاب افزود: تامین اعتبار برای تکمیل و راه اندازی مراکز خدمات جامع سلامت در روستاهای آلوچلو و قره بلاغ، پایگاه سلامت شهری و روستایی و احداث و تجهیز خانه های بهداشت روستایی از نیازهای دیگر بخش درمان تکاب است که به طور جدی تخصیص آنها را از وزارت بهداشت و درمان خواستار  پیگیری می کنیم.

حیدری آزاد یادآورشد: تکاب به دلیل دوری از تهران و مرکز استان و فاصله زیاد با مراکز سایر استان ها و همچنین جاده های نامناسب و طبیعت کوهستانی در فصل گرم سال در تردد های بین شهری با مشکل مواجه است و این مشکلات در فصل سرد سال چند برابر می شود که کمبود و نبود امکانات درمانی مستقر شهرستان در این شرایط مردم را رنج می دهد.

 محمدعلی خالق نژاد





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش مقالات اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا