صدای شهروند

 
صدای شهروندان
    هموطن
    اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم فرقی ندارند!درگیری‌‌‌های لفظی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بعد از مشخص‌شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ برای آحاد ملت ایران تفاوت چندانی ندارد، در این شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش تورم و گرانی‌ها آنچه که برایشان اهمیت دارد، این است که در هر لباس و مسئولیتی که هستند، به فکر موقعیت استراتژیک و روابط بین‌المللی کشورمان و بهره‌برداری اصولی از نتایج انتخابات یاد شده باشند تا با تصمیمات و سخنرانی‌های تند برخی از جناح‌ها دگربار باعث افزایش مشکلات کشورمان نشوند، بهتر است بعد از سال‌ها تمامی مسئولان در یک جناح متحد شوند و به فکر نجات مردم و کشور از مشکلات اقتصادی و سیاسی جهانی باشند.

    پدر دانش‌آموز
    امکانات آموزش مجازی در مدارس دولتی افزایش یابدسرعت بسیار پائین اینترنت و اختلالات ممتد شبکه «شاد» باعث اتلاف هزینه و وقت خانواده‌ها و دانش‌آموزان در فضای مجازی شده است که در این میان بیشترین آسیب‌های تحصیلی گریبان دانش‌آموزان مدارس دولتی را که از امکانات آموزشی ضعیفی برخوردارند، می‌گیرد. از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود با ارتقای تسهیلات آموزشی در فضای مجازی مانند امکان دسترسی به برنامه «اسکای روم» برای تمامی مدارس دولتی، به فکر آموزش بهتر این قشر از دانش‌آموزان باشند.

    شهروندی از سلماس
    مشکل خانواده‌ها برای خرید پوشک سالمندانافزایش ۱۰۰ درصدی قیمت پوشک سالمندان در شرایط نابسامان اقتصادی، مشکلات خانواده‌های این عزیزان را بیشتر کرده است، در شرایطی که اغلب آنان مستمری‌های اندکی دارند و تأمین هزینه‌های مازاد زندگی‌شان بر دوش فرزندانشان است، از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود برای مهار گرانی‌های افسارگسیخته اقلام مصرفی مردم و ازجمله پوشک بزرگسالان در بازار اقدام کنند.

    بانوی هموطن
    نمایندگان مجلس حق بانوان در مورد دریافت مهریه را در نظر بگیرندهمزمان با افزایش قیمت طلا و سکه‌ گلایه‌های خانواده‌ها در مورد سودجویی برخی از خانم‌های جوان برای دریافت مهریه‌شان اوج گرفته و افزایش بدهکاران مهریه در زندان‌ها نیز موجب اعلام نظر و تصمیمات گوناگونی از سوی دستگاه قضا در خصوص نحوه پرداخت مهریه برای آقایان شده است. ای کاش نمایندگان محترم مجلس در صورت تصویب حذف زندان برای بدهکاران مهریه با طرحی عادلانه و قوانین سختگیرانه برای حفظ امنیت و کرامت زنان کشور هم اقدام کنند.

    تلفن به خط ارتباطی
    برخورد قاطع با مشاغل پرخطر دوران شیوع کروناعلیرغم اعلام مسوولان برای تعطیلی مشاغل پُرخطر در دوران شیوع کرونا، برخی اصناف مانند آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به ویژه پرورش اندام و آموزشگاه‌های خصوصی، به صورت پنهانی فعالیت دارند، با توجه به این که این مراکز منبع شیوع و انتقال ویروس هستند، از اداره اماکن نیروی انتظامی برخورد قاطع با کسبه متخلف و مسئولان اتحادیه‌های صنفی آنان را خواهانیم.

    هموطن
    پرداخت مبلغ اندک یارانه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟حدود ۸ سال است که مبلغ یارانه‌های نقدی دولت افزایشی نداشته و بعد از رشد نرخ تورم و مشکلات اقتصادی، دولت صرفاً مبلغ اندکی به عنوان کمک های معیشتی برای یارانه بگیران در نظر گرفته است ضمن آنکه بسیاری از افرادی که یارانه نمی‌گیرند نیز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و گذران زندگی برایشان بسیار سخت شده است که ضرورت دارد برای آنان هم فکری شود.

    رضا رضوی
    لزوم ایجاد محدودیت فروش کالاهای اساسی به مشتریانبهتر است در مورد فروش کالاهای اساسی به مردم از نظر تعداد و مقدار محدودیت‌هایی بخصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظر بگیرند. در یک مورد شاهد بودم که یک مغازه‌دار فقط به یک مشتری 20 عدد روغن مایع فروخت، اما من نتوانستم حتی یک عدد آن را تهیه کنم و ناچار به فروشگاه دیگری مراجعه کردم. پیشنهاد می‌کنم مسوولان با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی بر فروش اقلام پرمصرف و ضروری مردم نظارت داشته باشند تا توزیع آن‌ها منصفانه و با رعایت عدالت انجام شود.

    شفیعی
    شعری درباره ویروس منحوس کووید۱۹در مورد شیوع ویروس منحوس کرونا که متأسفانه به شکل دردسر بزرگی برای جهانیان درآمده است، شعری سروده‌ام که تقدیم می‌کنم.کووید ۱۹ غوغا به پا کردجهان را وارد عصر بلا کردتزلزل آفرید و وحشت آوردعلوم روز را بی‌ادعا کردنباشد چاره‌ای در کار انسانبه درگاه خدا باید دعا کرد!

    پدر دختر مُطلّقه
    مهریه را در مراسم بله‌برون نقد از داماد بگیرند!با توجه به بی‌تحرکی و بی‌عملی که مجلس درباره تصویب قانون دریافت مهریه توسط خانم‌ها دارد، پیشنهاد می‌کنم خانواده‌هایی که دختران دم بخت دارند، در مراسم بله‌برون مهریه آنان را نقد از آقا داماد یا خانواده‌اش دریافت کنند و به دیگر زمان‌های مناسب نسپارند، زیرا در این صورت ماه‌ها و بلکه سال‌ها باید به دنبال دریافت مهریه دخترشان بدوند و دست‌آخر نتیجه‌ای هم نگیرند!

    جعفر روستائیان
    برای تعویض تاکسی‌های مستهلک کمک می‌خواهیم۱۳ سال است که به عنوان راننده تاکسی به مردم خدمت می‌کنم و با مشکلات متعددی مانند گرانی لوازم یدکی و کاهش مسافران در شرایط کرونایی دست و پنجه نرم کرده‌ام. سال گذشته اعلام شد که تاکسی‌های مدل۸۶ به قبل به دلیل فرسودگی باید تعویض شود که سیزدهم بهمن ماه ۹۸ در این مورد اقدام کردم که قرار شد ۱۰ روزه تاکسی‌های نو و صفرکیلومتر را به قیمت ۴۵ میلیون تومان و به صورت قسطی تحویل‌مان دهند، اما با گذشت ۹ ماه هنوز آن‌ها را تحویل ما رانندگان نداده‌اند و به دلیل مستهلک بودن تاکسی‌ها به ما معاینه فنی نمی‌دهند و در عین حال توانایی پرداخت نقدی ۴۵ میلیون تومان قیمت تاکسی‌های جدید را هم نداریم. از آنجا که تاکسی‌های یک وسیله نقلیه عمومی است از سازمان مدیریت بر تاکسیرانی تهران، شهردار و شورای شهر تقاضا داریم که برای جایگزینی تاکسی‌های مستهلک با نو، مساعدت‌های لازم را با ما داشته باشند.

    مددجو
    شخصیت و حرمت اجتماعی مددجویان را رعایت کننداز مسئولان ذی‌ربط بهزیستی تقاضا می‌شود با عنایت به مفاد ۹ و ۶۰ منشور حقوق شهروندی و ماده ۹ دستورالعمل کرامت انسانی مصوب ۱۳۹۸ رئیس محترم قوه قضائیه در برخورد با محکومان و دیگر زندانیان، در موارد مرتبط با سلامت و اصلاح و تربیت آنان، شخصیت و حرمت اجتماعی مددجویان را در نظر گیرند و رعایت کنند.

    دوستدار موسیقی اصیل ایرانی
    درباره استاد شجریان بیشتر بنویسیداز نای قلم انتظار می‌رود درباره استاد محمدرضا شجریان بیشتر بنویسد و زوایای گوناگون زندگی پر بار هنری او را به مردم معرفی کند. همچنین جا دارد صدا و سیما آواها و ترانه‌های او را از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش کند به‌خصوص ترانه‌هایی که استاد شجریان با اشعار بزرگانی مانند حافظ، سعدی، مولوی و امثال آنان خوانده است.

    مراجعه کننده به دادگاه حل اختلاف
    لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد شوراهای حل اختلافحدود یک سال است که برای حل مشکل حقوقی خود از طریق دادگاه حل اختلاف اقدام کرده‌ام، اما در این مدت فقط درگیر نامه‌نگاری‌های بی‌مورد و نیز برخورد نامناسب برخی از کارکنان این دادگاه‌ها در زمینه رفع مشکلم بوده‌ام. از دادگستری انتظار می‌رود که بر روی عملکرد دادگاه‌های حل اختلاف نظارت بیشتری داشته باشند.

    علیرضا نوری
    برخورد قاطع با شرکت‌های متخلف داروسازیافزایش بی‌رویه قیمت اقلام دارویی و تحت بیمه قرار نگرفتن اغلب آن‌ها در شرایط بیماری کرونا که استرس ناشی از آن به گفته پزشکان باعث تشدید دیگر بیماری‌ها در افراد می‌شود، شرایط درمان را نابسامان کرده است و عدم نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعزیرات حکومتی استان باعث شده است برخی از شرکت‌های داروسازی با افزایش بی‌رویه قیمت داروهای خود به ویژه سرم‌های تزریقاتی و شست‌وشو دهنده، هرج و مرج را در بخش درمان افزایش دهند.

     
    درباره ما تماس با ما
    طراحی و اجرا