علی رغم دستور مسوولان مبنی بر اینکه هیچگونه خاموشی غیرمنطبق با جداول منتشر شده صورت نگیرد امروز هم شاهد خاموشی های چند ساعته غیرمنطبق با جداول منتشره هستیم.
خاموشی های پراکنده و غیربرنامه ریزی شده مشکلات زیادی را به وجود آورده و متاسفانه در این مدت حتی تحمیل خاموشی ها از سوی ارگانهای مربوطه مطابق زمان بندی که اعلام می کنند پیش نرفته، شنیده های حاکی از این است که خاموشی بر مشترکان تحمیل می شود.
در این میان یکی از مشکلات اعمال خاموشی بروز خسارات در تجهیزت برقی است که مشترکین خانگی میتوانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.org.ir خسارات را اعلام کنند شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشیها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد.
هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت میشود، عبدالامیر یاقوتی - مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر در این باره گفت: برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمیشود، اما در کaاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشیها سبب خسارات به وسایل شود بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.
هرچند که تحمیل خاموشی خسارات جبران ناپذیری را نیز به دنبال خواهد داشت اما کوچکترین خواسته مردم دانستن زمان اعمال خاموشی و برنامه ریزی برای آن است که وزارت نیرو باید در مورد این مساله به طور جد پاسخگو باشد.
کد خبرنگار: 983127
انتهای پیام/
|