گزارش و گفتگو
۱۳۹۴/۱۱/۲۶          اصلاح‌طلبان براساس ميثاق نامه ائتلاف مي‌كنند

ياسمين طالقاني

طبق برنامه امروز فهرست نهایی نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده و فرصت تبليغات انتخاباتي شروع می‌شود. هر چند برخي از فعالان اصولگرا به ليست منتشره از سوی این جریان اعتراض دارند و حتي اعلام كرده‌اند كه ممكن است ليست دومي را منتشر كنند ولي تا اين لحظه خبري از ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان نيست و اعلام شده پس از انتشار نتایج در آينده نزديك این ليست مشخص می‌شود. به این بهانه با سيدمحمود ميرلوحي سخنگوي ستاد ائتلاف فراگير اصلاح‌طلبان به گفت‌وگو پرداختیم كه در ادامه مي‌خوانيد:

وضعيت ائتلاف اصلاح‌طلبان درانتخابات پيش‌رو را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

خوشبختانه در آستانه نهايي شدن ليست‌های اصلاح‌طلبان قرار داريم و در حال مذاكرات مختلف و رايزني‌هاي فشرده‌ با گروه‌ها و جريانات مختلف هستيم. تصميم هم بر اين است كه اعتداليون و حاميان دولت در كل يك ليست واحد ارائه دهند؛ يعني در انتخابات آينده سعي بر اين است كه در تهران تنها دو ليست بسته شود كه يكي ليست اصولگرايان و ديگري ليست اصلاح‌طلبان- اعتداليون باشد.

دبيركل حزب مردم گفته‌ ليست جبهه ائتلاف اعتدالگرايان تا چند روز آينده ارائه مي‌شود.

بالاخره جريان‌هايي هستند كه از سوي برخي مديريت مي‌شوند. اگر اتفاقي كه ما در پي آن هستيم به وقوع بپيوندد شرايط به گونه‌اي متفاوت از آن چه رقيب فكر مي‌كرد پيش خواهد رفت. كار بزرگي در حال انجام است و درباره هر كار بزرگي نيز نقشه‌ها و ترفند‌هاي رقيب بيشتر مي‌شود. همين مساله مويد اين است كه اتفاقاتي در حال وقوع است كه اين جريانات در اين حد دستپاچه شده و همه با هم به صورت يك جريان تلاش‌هايي از اين دست مي‌كنند تا بلكه بتوانند با آن مقابله كنند. از طرف ديگر جريان اصولگرا با تصميماتي كه اتخاذ كرده‌اند تا اين لحظه به سمت جبهه پايداري در حال حركت هستند ولي اصلاح‌طلبان تلاش دارند دامنه ائتلاف خود را گسترش دهد.

اختلافي وجود دارد كه اصلاح‌طلبان تا اين لحظه ليستي ارائه نكرده‌اند؟ بر اساس چه اولويت و ميثاقي شوراي سياست‌گذاري اصلاحات ليست‌هاي انتخاباتي را به مردم ارائه مي‌دهد.

كار به مراحل نهايي رسيده و جلسات فشرده‌اي برگزار شده و به زودي اخبار خوبي منتشر خواهد شد كه دغدغه‌‌ها را رفع خواهد كرد. بعد از اعلام لیست‌هاي انتخاباتي مردم را هم حتما در جريان نحوه و ترتيب بسته‌شدن ليست‌ها قرار مي‌دهيم. تلاش جريان اصلاحات ادامه ائتلاف سال 92 است و حركت فعلي گام دوم است. البته يك ميثاق‌نامه وجود دارد كه در آن سازوكار جريان اصلاح‌طلبي تعریف شده وكساني كه قرار است تحت حمايت جريان اصلاحات وارد مجلس شوند و همكاري كنند، آن را پذیرفته‌اند. زماني كه در تهران 300نفر وارد ليست مي‌شوند اگر وارد مجلس شوند طبيعتا بايد با هماهنگي با هم وارد فعاليت نمايندگي شوند و به ائتلاف‌هاي ديگر نپيوندند.

انتهای پیام





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا