Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۱۰/۱۳          شهید سلیمانی نماد یک شخصیت ایرانی و اسلامی است

مسوول خواهران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: شهید سلیمانی نماد یک شخصیت ایرانی و اسلامی است و این قهرمان غرورآفرین یکی از افتخارات تاریخ ماست که جادوانه خواهد ماند.

به گزارش نای قلم، لیلا عیسی‌زادگان در گفتگوی اظهار کرد: سردار سلیمانی برای نسل جوان و نسل‌های آینده اسطوره و الگوی عینی و عملی است که به دور از خیال بافی‌های متعارف می‌توانیم با تکیه بر ایشان، یک قهرمان را در فرهنگ خودمان به درستی معنی و معرفی کنیم.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین شخصیت ها نه در ایران بلکه در سایر کشورهاست و شهادت ایشان نیز میزان این محبوبیت را بالا برده است.

عیسی‌زادگان ادامه داد: این درجه از محبوبیت در دوره ای است که انسان مدرن سعی در تقدس زدایی دارد اما هرگز نتوانست نسبت به سردار سلیمانی که نقش قهرمان را دارد بی تفاوت باشد.

وی افزود: با مطالعه تاریخ ادبیات کهن جهان پی می بریم که غربی ها به خوبی از شخصیت های عادی خودشان که در یک مقطع کوتاهی کار کوچکی انجام داده اند، قهرمانان بزرگ و خیالی می سازند و به اعمال آن‌ها پروبال داده و حتی کارهای خارق العاده ای را به این قهرمانان خیالی شان نسبت می دهند و ما به عینه این مسئله را در فیلم های هالیوودی آنان شاهد هستیم.

مسوول خواهران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ارومیه ادامه داد: بنابراین بشر امروزی به شدت به دنبال قهرمان و قهرمان پروری است، شخصیتی چون سردار سلیمانی برای ما و جامعه ما الگو و اسطوره است.

عیسی زادگان افزود: الگوی عینی و عملی که به دور از خیال بافی های متعارف می توانیم با تکیه بر ایشان، این اسطوره و قهرمان را در فرهنگ خودمان معرفی و مطرح کنیم و از خودباختگی در مقابل قهرمانان خیالی فرهنگ غربی و سینمای آن جلوگیری کنیم.

وی اذعان کرد: تجسم ارزش ها همیشه با بیان و فکر امکان پذیر نیست و لازم است آن را به صورت عملی به مخاطب نشان داد و این از علل نیاز به قهرمان است.

مسوول خواهران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ارومیه بیان کرد: شهید سلیمانی از اساطیر مدرن در دنیای امروزی است که با از خودگذشتگی و ایثار، انسان های به استثمار کشیده شده در جهل و خرافه و خشونت را در هرکجای جهان که باشد، فراتر از مرزهای جغرافیایی بیرون می کشد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا