Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۱۰/۱۲          رسانه‌ها ضعیف عمل کردند/ معرفی سردار سلیمانی از کلام خود به نسل جوان

یک روزنامه‌نگار، شاعر و پژوهشگر عرصه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها حتی رسانه‌ی ملی بعد از شهادت سردار سلیمانی ضعیف عمل کردند و عملکردشان شایسته مقام والای اندیشه و جهاد سردار سلیمانی نیست.

به گزارش نای قلم، مصطفی قلیزاده علیار در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: سردار سلیمانی فقط یک فرمانده عملیات نظامی و یک طراح نظامی نبود بلکه یک طراح بزرگ نظامی‌گری و عملیات‌های بزرگ و سری و در عین حال یک اندیشمند دینی، سیاسی و اجتماعی بودند در حالیکه خیلی‌ها به این جنبه‌ها توجه نمی‌کنند و فقط در سطح عامیانه به قهرمانی‌های ظاهری سلیمانی دلخوش می‌کنند.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین حال یک اندیشمند و نظریه‌پرداز سیاسی هم بود. وقتی می‌گوید ما ملت امام حسین هستیم این یعنی یک مکتب و اندیشه.

نویسنده 31 جلد کتاب، با بیان اینکه سردار سلیمانی یک رسانه‌ی جهانی بوده و هست، اضافه کرد: این شهید والامقام با عملکرد، اندیشه‌ها، تصمیم‌گیری‌های بجا، به موقع، شجاعانه و کارشناسی شده ‌توانست پیام انقلاب را به مردم جهان برساند.

قلیزاده اذعان کرد: رسانه‌ها اعم از مکتوب، برخط، پویانمایی، انیمیشن و شبکه‌های مجازی هر کدام در حیطه خود می‌توانند ویژگی‌های مکتب حاج سلیمانی را به مخاطبان خود چه در ایران و چه در خارج از ایران منتقل کنند.

وی متذکر شد: امروز برخی از اهالی سیاست، کارگزاران دولت و نمایندگان مجلس در غفلت به سر می‌برند، مشغول پیشبرد دیدگاه و سیاست‌های خود هستند و مردم را با آنها مشغول می‌کنند، لذا در این شرایط رسانه‌ها رسالت بزرگ و سنگین روشنگری را بر دوش دارند که اگر امروز غفلت کنند فردا دیر خواهد شد.

این روزنامه‌نگار اذعان کرد: امروز جامعه ما دچار آسیب‌هایی چون زراندوزی، تزویر، کسب مقام و پست است اما بزرگترین و بدترین آفتی که می‌ترسیم در جامعه رواج پیدا کند و کسی نتواند جلودار آن باشد، غفلت از حاج قاسم،اندیشه و مکتب اوست.

قلیزاده با اشاره به اینکه اگر رسانه‌ها به داد این ملت و پیشگامان شهادت نرسند و غفلت کنند این غفلت گریبان همه را خواهد گرفت، افزود: رسانه‌ها باید با بصیرت، شجاعت و تدبیر بدون در نظر گرفتن مصالح شخصی یا صنفی، مکتب حاج قاسم را به مردم منتقل کنند.

وی با تاکید به اینکه سردار سلیمانی را باید از کلام خود به نسل جوان و اهل سیاست معرفی کرد، اظهار کرد: رسانه‌ها به شیوه‌های مختلف می‌توانند در انتقال ویژگی‌های این شهید استفاده کنند که بهترین راه این است که بدون تحلیل‌های روشنفکرانه عین بیانات و اقدامات سردار دلها را منعکس کنند و در ذیل آن اگر لازم باشد توضیحات لازم را در خصوص علت موضع‌گیری، تاریخ و مکان آن داده و روشنگری کنند.

قلیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، ما در مقابل همه کشورهای اسلامی احساس وظیفه می‌کنیم لذا یکی از اقدامات رسانه‌ها تبیین فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی است، اذعان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که اقتدار ملی را به تصویر بکشند، به نوشتار درآورند، تفسیر و ساده‌نویسی کنند و با تصویر، فیلم، انیمیشن و پویانمایی اقتدار ملی را آنطور که هست برجسته‌تر نشان دهند.

وی در عین حال بیان کرد: رفتار، گفتار و افکار شهید سلیمانی طوری بوده که اجازه سوءاستفاده نمی‌دهد و در زمان حیات خود، تکلیفش را با همه از جمله رسانه‌ها روشن کرده بود، او ساکت و صامت نبود که هر کس به نوعی او را تفسیر کند،بلکه در زمان خود اثبات کرد که آئینه‌ای از اندیشه و آرمان رهبری است و ما باید سلیمانی را سایز کوچکی از رهبر بدانیم.

قلیزاده در پایان سخنان خود گفت: سردار دلها یک قهرمان همیشه پیروز است که باید او را از همه ابعاد دید و به نسل‌های بعدی شناساند.

 سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس وتعدادی از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا