گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۱۰/۱۰          مکتب شهید سلیمانی راهگشای تربیت نسل جوان

امام جمعه اهل سنت ارومیه مکتب شهید سلیمانی را راهگشای تربیت نسل جوان دانست و گفت: ابعاد و ویژگی‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی باید به نحو شایسته تبیین شود.

به گزارش نای قلم، حاج ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: تصور دشمنان این بود که با به شهادت رساندن ایشان، می‌توانند جبهه مقاومت را از بین ببرند در حالی که پس از ایشان، جوانان بسیار در مکتب حاج قاسم تربیت شدند.

وی افزود: در حالیکه می‌بینیم با شهادت حاج قاسم سلیمانی نه تنها خللی در جریان مقاومت ایجاد نشد بلکه این مکتب و این جریان، بارورتر، منسجم‌تر و مصمم‌تر شده است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه  اضافه کرد: سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود و پس از آنکه سال‌ها در دفاع مقدس تجربه اندوخت و به فرمانده بزرگی تبدیل شد از این عرصه کنار نکشید و در جبهه‌ای دیگر به دفاع از اسلام و ارزش‌های آن وارد میدان شد.

وی بر تبیین شخصیت سردار سلیمانی در مدارس و مراکز علمی تاکید و بیان کرد: برای پرورش این روحیه سردار سلیمانی یعنی مرد میدان بودن در بین جوانان، باید اخلاق و منش این شهید بزرگوار را در مدارس و مراکز علمی تبیین و او را به عنوان الگوی رفتاری در مدارس برای جوانان معرفی کنیم.

کلشی‌نژاد برخورداری از روحیه بالای جهاد و ایثار را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: بی‌شک هر کسی بخواهد از سردار سرافراز اسلام الگوگیری کند باید روحیه ایثار و جهاد را در خود تقویت کند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب پیامبر (ص) و رفتار و منش وی نشات گرفته از منش نبی مکرم اسلام و آموزه‌های دینی بود؛ این شهید بزرگوار همواره در مسیر حق و حقیقت قدم برداشته و نه تنها روحیه‌ای جهادی داشته بلکه تمام کارهایش را با مدیریت جهادی انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه سردار دل‌ها فارغ از مرزبندی‌های قومی و قبیله‌ای فعالیت می‌کرد، گفت: مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید با الگوگیری از شهید بزرگوار فارغ از مرزبندی‌ها عمل کرده و برای حل مشکلات کشور گام بردارند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا