گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۰۹/۰۶          مخالفت اعضای شورای شهر ارومیه با انتقال مقر قرارگاه شمالغرب ارتش به تبریز

انتقال مقر قرارگاه شمالغرب ارتش به شهرستان تبریز یکی از مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح است. اعضای شورای شهر ارومیه امروز در صحن علنی مخالفت خود را با اجرای این مصوبه اعلام کردند.

دبیراول شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه گفت: دغدغه اصلی امروز انتقال قرارگاه شمالغرب ارتش از ارومیه به تبریز است.

احد یوسفی در نشست علنی امروز شورای شهر ارومیه اظهار کرد: این کار علاوه بر ایجاد دغدغه‌های امنیتی برای شهروندان، باعث می‌شود همشهریانی که در این قرارگاه مشغول خدمت هستند از شهر خود به دیگر نقاط انتقال یابند.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر به نمایندگی از سوی مردم شهر ارومیه با این کار مخالف هستند.

یوسفی ادامه داد: مدیریت شهری در تبریز از این موضوع حمایت می‌کند که باید ما نیز از عدم انتقال قرارگاه حمایت کنیم.

*اجازه اجرای این مصوبه را نمی‌دهیم

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: ارتش توقعات به حق و بجایی دارد ولی اینکه بخواهند قرارگاه را به نام شمالغرب از آذربایجان غربی خارج کنند، مدیریت شهری با چنگ دندان نباید این اجازه را بدهد.

حسین پناهی با بیان اینکه "حق و حقوق استان آذربایجان غربی اکثراً رعایت نمی‌شود" افزود: شورای شهر با تمام توان در کنار ارتش خواهد بود و مردم نیز از موضوع ماندگاری قرارگاه بدون تردید حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نباید از گذشت و نگاه ارتش در حقوق خود سوءاستفاده کرد و در قبال ارتش باید همانند سایر ارگان‌ها عمل کنیم.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: به صراحت از حق ارتش دفاع می‌کنم و از همکاری ارتش در موضوع پادگان نیز سپاسگزارم اما کمک کنیم این شهر از وضعیت بحرانی خارج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون اراضی لشکر 64 گلوگاه تنفسی شهر است و این موضوع نباید تحت‌الشعاع سایر مسائل قرار بگیرد و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب باید منافع مردم در اولویت امور باشد.

پناهی تصریح کرد: باید از این وضعیت ایجاد شده خارج شویم چرا که ارتش و شهرداری دچار بلاتکیفی شده و مردم نیز در این خصوص مطالبه دارند.

*انتقال قرارگاه ارتش از ارومیه ظلم ارتش به خود است

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه هم در این زمینه گفت: صحبت‌هایی که در خصوص انتقال قرارگاه ارتش از ارومیه مطرح می‌شود، ظلم ارتش به خود است و موجب عقب‌نشینی 150 کیلومتری قرارگاه‌ها از مرزها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارتش در زمین های لشکر 64 مغایر با آنچه که مقرر بود اقدام به ساخت و ساز کرده که موجب بروز مشکلاتی خواهد شد و انتظار داریم هرگونه اقدامی با هماهنگی مدیریت شهری انجام شود.

وی با بیان اینکه تعامل ارتش و مدیریت شهری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ما نمی خواهیم در خصوص زمین های لشکر 64، ارتش متضرر شود بلکه خواستار متنفع شدن این مجموعه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اقداماتی در گذشته گفت: برخی تعهداتی که از سوی مدیریت شهری قبلا و طی 30 سال پیش انجام گرفته غیرقانونی است و امروز امکان اجرایی شدن وجود ندارد اما شهرداری ارومیه در صورت وجود توافقاتی باید به تعهدات خود عمل کند.

خلیل پور با اشاره به مطالبه جانشین قرارگاه شمالغرب ارتش در خصوص فضاسازی در راستای عملیات کربلای 7 در سطح شهر ارومیه ادامه داد: در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، ارتش هر پیشنهادی داشته باشد مدیریت شهری از آن استقبال می کند.

وی با بیان اینکه باید مشکل 54 ساله بین مدیریت شهری و ارتش باید حل شود، تصریح کرد: در تعامل با ارتش به دنبال برد و باخت طرفین نیستیم و این منافع مردم است که اولویت بر همه امور دارد و شورای شهر و شهردار در این راستا آمادگی هرگونه هماهنگی و همکاری را دارد.

*اجازه خروج قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه را نمی‌دهیم

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم در این جلسه در خصوص طرح انتقال قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش نزاجا با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد تا قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه انتقال یابد، گفت: اجازه ندهیم برخی افراد تصمیمات سلیقه‌ای بگیرند و ما سینه مان را در برابر این تصمیم سپر می‌کنیم.

رسول اصغرزاده در خصوص انتظارات ارتش برای عمل کردن شهرداری به توافقات صورت گرفته در بازگشایی خیابان شهید سلیمانی افزود: در سایه تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است که امنیت و توسعه شهری را می‌توانیم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: مصوبات شورای شهر درباره توافقات شهرداری با ارتش، توسط هیئت تطبیق رد شده و برای حل این موضوع مصوبات به شورای حل اختلاف رفته و منتظر نظر آنها هستیم.

اصغرزاده از مساعدت ارتش در بازگشایی خیابان ارتش که منجر به راحتی مردم شده است، تشکر کرد و یادآور شد: چنانچه آزادسازی و گشایشی در کار بوده به نفع و برای مردم بوده و اگر اقدامی شده به نفع تمامی شهروندان است.

وی با بیان اینکه با رویکرد کنونی و سازنده ارتش امیدواریم در این دوره از شورای شهر و به زودی شاهد حل شدن مشکلات باشیم، تصریح کرد: اصلاح سرعت گیرهای خیابان ارتش با هدف رفاه پرسنل زحمتکش ارتش در دستور کار قرار گیرد.

اصغرزاده با اشاره به تعیین سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه عنوان کرد: ساختار سازمان فرهنگی در شش ماه اخیر چندین بار دچار تغییرات اساسی شده است و این موجب اختلال در امور خواهد شد.

وی اظهار کرد: رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نباید به قلع و قمع و جابجایی سراسیمه پرسنل دست بزند و باید بر اساس یک مطالعه هر اقدامی را پیش برد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا