گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۰۴/۲۸          سیمان در آذربایجان غربی نایاب شد

کمبود سیمان در آذربایجان غربی به یکی از موضوعات مهم در طی روزهای اخیر در این استان تبدیل شده، به‌صورتی‌که برای خرید چند پاکت سیمان باید کل شهر را زیر پا گذاشت و همین امر سبب بروز مشکلاتی برای مردم و حتی مصالح فروشان و فعالان حوزه بتن آماده نیز شده است.

البته این درحالیست که در بازار آزاد هر پاکت سیمان به دو برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسد و به ناچار برای خرید سیمان باید به بازار آزاد مراجعه کرده و هر پاکت سیمان را به جای نرخ دولتی با قیمتی حدود 100 هزار تومان خریداری کرد.

با توجه به قرارگیری در فصل کاری، کمبود سیمان در بازار سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم و حتی فعالان حوزه بتن آماده شده و بسیاری از کارگران در این حوزه به‌دلیل نبود سیمان در بازار چشم انتظار ساماندهی بازار برای از سرگیری فعالیت خود و کسب درآمد هستند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: قطعی برق و تعطیلی اجباری کارخانجات سیمان استان و همچنین عرضه سیمان در بورس موجب کمبود و توزیع نامنظم سیمان در استان شده است.

وی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده در حوزه مصالح ساختمانی 210 فقره پرونده تخلفات صنفی از جمله احتکار، گرانفروشی، عدم فروش و توزیع خارج از شبکه برای متخلفان تشکیل شده است.

ایرج مرندی اضافه کرد: پرونده های تخلف به ارزش بیش از 59 میلیارد و 822 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی افزود: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری تا 22 تیرماه 2 هزار و 138 مورد بازرسی از واحدهای توزیعی و تولیدی مصالح ساختمانی استان به عمل آمده است.

مرندی تصریح کرد: بیشترین بازرسی های انجام شده و پرونده های متشکله با انجام یک هزار و 385 مورد بازرسی و تشکیل 148 فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال در حوزه توزیع سیمان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سزمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال با اجرای گشت های مشترک از واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی تخصصی با ادارات و نهادهای ذیربط، 2 هزار و 12 مورد بازرسی انجام و 267 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 68 میلیارد و 663 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

وی تأکید کرد: واحدهای توزیع کننده سیمان موظف به توزیع با نرخ مصوب دولتی هستند و امتناع از فروش سیمان تخلف بوده و همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی و عدم فروش کالا و یا هرگونه تخلف دیگر را از طریق سامانه شبانه روزی 124 ستاد خبری سازمان با ما درمیان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا