Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۰۴/۲۴          حجاب هایی که نیازمند عفاف هستند/تعطیلی تولیدی محصولات حجاب و عفاف در ارومیه

بیتا اختیاری

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده ها با آن مواجه هستند تهیه پوشاک مناسب با مولفه های عفاف و حجاب است که این روزها تهیه‌ آن برای خانواده ها کاری بس دشوار بوده و دست کم بایستی ساعات بسیاری را صرف تهیه و خرید پوشاک متناسب با معیارها و ارزش‌های اسلامی کرد.

به گزارش نای قلم، این روزها تهیه پوشاک  مناسب با مولفه های حجاب اسلامی یکی از مشکلاتی است که خانواده ها با آن روبرو هستند

با نگاهی به ویترین فروش لباس های زنانه در بازار نبود نظارت کافی از سوی مسئولین ذی ربط کاملا احساس می شود.

در بازار شلوغ و پر رنگ و لعاب و پوشاک دسترسی به محصولات پوشش در حد شأن یک بانوی مسلمان ایرانی بسیار سخت است.

معصومه وجدانی موسسه یاسین ارومیه که در کنار فعالیت های قرآنی در زمینه حجاب و عفاف فعالیت های ارزشمندی دارد  در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه از شش سال قبل شروع به فعالیت در زمینه تولید محصولات حجاب و عفاف در ارومیه کرده بود گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرانی ده برابری مواد اولیه از قبیل پارچه و نخ و عدم حمایت برخی مسئولین این واحد تولیدی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی روز بروز بر روی پوشش بانوان تاثیرات منفی می گذارد گفت:حجاب موضوعی است که در قرآن سفارش بسیاری در این مورد شده است  متاسفانه در سطح کشور و مخصوصا استان حجاب و عفاف ایرانی اسلامی مورد هدف و تهاجم فرهنگی غربی قرار گرفته است.

وجدانی افزود: متاسفانه از طراحان مد ایرانی اسلامی حمایت های لازم صورت نمی گیرد و همین امر موجب فراوانی مدهای غربی در ویترین های فروشگاه ها شده است.

مدیر موسسه یاسین ارومیه با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از بانوان از نبود تنوع لباس اسلامی در بازار شکایت می کنند گفت: عدم حمایت مسئولین موجب شده تنوع لباسی حجاب و عفاف در بازار کم باشد.

وجدانی با بیان اینکه جامعه کنونی کشور نیازمند استفاده از رنگ های شاد و متنوع است گفت:با شیوع کرونا و‌محدودیت های حاکم در جامعه به شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده که جامعه بانوان کشور رو به افسردگی پیش رود که با عرضه محصولات متنوع با رنگ های شاد و گوناگون می توان جامعه را به سوی شادابی هدایت کرد.

وجدانی افزود: لازم است حمایت بیشتری از سوی دستگاهای اجرایی استان برای فرهنگسازی حجاب و عفاف انجام گیرد.

مدیر موسسه یاسین ارومیه نقش حکومت اسلامی در ترویج این باورها را انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: در زمینه ترویج عفاف و حجاب در جامعه به خصوص در استان ما که به استان رنگین کمان اقوام و ادیان شهرت دارد در نگاه عمیق تر باید به عناصر مفهومی چون فرد، خانواده و جامعه توجه بیشتری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه های اجرایی متولی نسبت به ایجاد بازارچه، نمایشگاه و غرفه دایمی برای اقلام حجاب در مکانی پربازدید در شهر اقدام کنند.

وجدانی به ظرفیت ‌های استان آذربایجان‌غربی در زمینه اقتصادی موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت:هنوز از ظرفیت بازارچه‌های مرزی و منطقه آزاد در زمینه بارور کردن اقتصاد به ویژه در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی استفاده نشده است ،می‌توان با برنامه ریزی صحیح با اقدامات تبلیغی و فرهنگی از این ظرفیت مرز که امروزه تبدیل به چالش فرهنگی شده است به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

مدیر موسسه یاسین ارومیه با انتقاد از تولیدات نامناسب در حوزه پوشاک عنوان کرد:تا چشم کار می‌کند بازار پر شده از پوشش‌هایی که با فرهنگ دینی و اسلامی ما سازگاری ندارد ، این لباس‌ها با قیمت ارزان در اختیار بوتیک‌ها قرار می‌گیرد در حالی که هر روز قیمت چادر و لباس‌های مناسب فرهنگ دینی ایرانی ما به دلیل عدم حمایت مسوولین بالا می‌رود و اصلاح این امر نیازمند دغدغه و توجه مسوولین است.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا