گزارش و گفتگو
۱۴۰۰/۰۴/۱۵          ورود دادگستری آذربایجان غربی به موضوع فوت مادر باردار در ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بررسی دقیق علت فوت مادر و فرزند در بیمارستان مهرزاد ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی صبح سه شنبه در گفتگویی در خصوص فوت مادر باردار در بیمارستان تازه تأسیس زنان و زایمان مهرزاد ارومیه اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع اقدامات لازم از سوی دادستان ارومیه معمول و بازپرس ویژه تعیین و جهت بررسی دقیق موضوع بازپرس در بیمارستان حاضر و تحقیقات مفصل پیرامون موضوع از افراد مرتبط انجام شد و دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه منتظر نتایج کالبد گشایی و آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی هستیم، اطمینان داد چنانچه نتیجه بررسی‌ها حکایت از قصور و سهل انگاری باشد و علت بروز حادثه نیز ناشی از این قصور باشد برخورد لازم قانونی با خاطیان و مقصرین معمول و نتیجه به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این خصوص اظهار کرد: فوت مادر باردار در ارومیه در صورت اثبات قصور پزشکی در نظریه پزشکی قانونی، با جدیت پیگیری می‌شود.

ابراهیم حسنی درباره موضوع مرگ مادر باردار اظهار کرد: متأسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرد، بلافاصله کارشناسان مربوطه در بیمارستان حضور یافته و به علت نامشخص بودن علت فوت، رضایت از خانواده متوفی برای کالبدشکافی دریافت و به پزشکی قانونی ارجاع شد.

وی افزود: در همین ارتباط جلسه‌ای با حضور رئیس و مدیر بیمارستان، مدیر خدمات پرستاری، مسؤول شیفت اتاق عمل، مسؤول شیفت زایمان، اعضای هیأت علمی، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه و رزیدنت‌های کشیک شب برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص سیر بیماری و فوت مادر باردار بیان کرد: مادر باردار ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب به بیمارستان مراجعه و بستری شده و ساعت ۶ و ۲۷ دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده بود.

وی با بیان اینکه عملیات احیا در طول ۲ ساعت انجام شده که در نهایت مؤثر نبوده و مادر باردار فوت شده است، گفت: بعد از اعلام نتیجه نهایی توسط پزشکی قانونی کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار برگزار خواهد شد و در صورت وجود قصور پزشکی، مورد قابل پیگیری است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا