گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۱۰/۱۱          اجاره کارت بانکی استقبال از اقدامات مجرمانه است

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: کارت‌های اجاره‌ای برای ارتکاب عمل مجرمانه بوده و می‌تواند گرفتاری‌هایی را برای صاحب آن به دنبال داشته باشد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: فردی که با اجاره کارت‌های بانکی شهروندان دست به اقدامات مجرمانه زده بود، به سزای عمل خود رسید.

وی افزود: با وصول پرونده‌ای مبنی بر اینکه از حساب یکی از شهروندان در چندین مرحله مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع به طور جد در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با بررسی‌های بعمل آمده محرز شد که شاکی در قبال دریافت مبلغی اندکی کارت بانکی خود را اجاره داده است.

این مقام مسئول گفت: با شناسایی و دستگیری فرد خاطی مشخص شد که وی با ترفندهایی پس از اجاره کارت‌های بانکی افراد ناآگاه و نیازمند، دست به عمل خلاف قانون زده و با استفاده از همان کارت‌های اجاره‌ای از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

نصرتی گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.

وی یادآور شد: مسئولیت تمام تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت بانکی‌های شهروندان صورت گیرد، متوجه صاحب آن خواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا