گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۱۰/۱۰          گام‌های نهایی احیای دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از گام‌های نهایی احیای دریاچه ارومیه با تکمیل پروژه‌های سازه‌ای طراحی شده، برای این دریاچه خبر داد.

به گزارش نای قلم، سیدحسن رضوی در گفتگویی با اشاره به افتتاح سد کانی سیب و کانال انحرافی بادین آباد در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار کرد: سد کانی سیب با ظرفیت ذخیره ۲۲۰ میلیون مترمکعب و بند انحرافی بادین آباد نیز با آورد سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب است که با افتتاح این پروژه، سالانه ۵۶۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای سال تا پایان سال ۹۹ گفت: پنج شنبه هفته جاری، این افتتاح به استان آذربایجان غربی می‌رسد که مربوط به یکی از مهم‌ترین پروژه ها‌ی کشور یعنی احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه ۵۰ پروژه طراحی و انجام آن‌ها در ستاد احیای دریاچه تصویب شد است، ادامه داد: تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز پس از حفر یک و نیم متر مسیر باقی مانده، به زودی تکمیل می‌شود که با تکمیل آن انتقال آب به دریاچه مطمئن و پایدار خواهد شد.

رضوی گفت: مهار سیلاب‌های خیلی بزرگ، تنظیم متناسب و منظم آب برای بخش کشاورزی و تامین حق آبه دریاچه ارومیه، با افتتاح سد کانی سیب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه با اجرای این پروژه، نفس تازه‌ای خواهد کشید افزود: انتقال آب سد کانی سیب به ارومیه، این دریاچه را از نابودی نجات خواهد داد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: با اجرای همه طرح‌های پیش بینی شده برای احیای دریاچه ارومیه، این دریاچه به دوران پیش از خشکسالی خود بازخواهد گشت و البته این اتفاق با رصد سالانه روند اجرای پروژه‌ها و عملکرد مسئولان محقق می‌شود/ خبرگزاری صدا و سیما

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا