گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۹/۰۵          بازگشت بیش از ۲۱هزار خودرو به مبداهایشان

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: از آغاز اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با کرونا، ۲۱هزار و ۲۷۸مورد راننده به همراه خودرو مربوطه به محل سکونت خود عودت داده شده‌اند.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم‌نیا در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد ۳۱۳مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای با وضیعت نارنجی و۱۸۰مورد جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای با وضعیت قرمز اعمال شده است.

وی اضافه کرد: در بحث ممنوعیت تردد در داخل شهرها نیز از ساعت ۲۱ الی چهار بامداد تعداد ۲۶هزار و ۱۹۰مورد تذکر لسانی، ۷۸۵ مورد تذکر پیامکی، تعداد پنج هزار و ۸۴۲ مورد جریمه ۲۰ الی ۱۰۰هزار تومانی اعمال شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: پلیس استان به صورت ۲۴ساعته و آنلاین کار پایش تصویری و کنترل ترددات خودرویی در معابر و جاده‌های شهری و بین شهری را در مرکز کنترل فرماندهی انتظامی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح ممنوعیت تردد کرونایی سلامت جامعه است.

خرم‌نیا افزود: در این مدت مردم همکاری خوبی با پلیس دارند و انتظامی استان به پشتوانه مردم باتمام توان و قدرت پای کار است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از مردم خواست از تردد غیرضروری و انجام سفر و دید و بازدید پرهیز کنند.

گفتنی است، براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه محدودیت‌های جدید اعمال شده است که طبق آن گروه های شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و براساس این مصوبه تنها گروه های شغلی یک حق فعالیت دارند.

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب پزشکان، آمبولانس ها، آتش نشانی ها، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، نیروهای امنیتی و انتظامی، فعالان حوزه سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ عنوان نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ ها، مراکز خرید، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

همچنین فروشگاه های لوازم خانگی،آرایشگاه ها، بنگاه های مشاوره املاک، کیف و کفش فروشی ها،بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ قرار دارند.

 گروه‌های شغلی سه نیز شامل مدارس و دانشگاه ها، سینما و تئاتر، موسسات آموزش زبان های خارجی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، مساجد و مصلی‌ها هستند.

گروه‌ چهار نیز برگزاری مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها را شامل می شود.

همچنین تردد خودروها در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است و در صورت عدم رعایت جریمه می شوند.

در قالب این طرح همچنین فعالیت دستگاه ها و ادارات به جز دستگاه های خدمات رسان، استانداری و فعالیت های ضروری اداری از طریق دورکاری و کاهش ظرفیت کارمندان محدود شده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا