Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۹/۰۴          مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی ممنوع

 طبق بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها سهم ۵۳ درصدی در ابتلا به بیماری کرونا طی یک ماه اخیر داشته است بنابراین لازم است تا اطلاع‌ ثانوی از برپایی مهمانی و دورهمی جدا خودداری شود.

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و ۴۱۸ نفر رسیده که از این تعداد ۶۸۰ نفر مشکوک و ۷۳۸ نفر مبتلا به کرونا هستند.

همچنین تعداد فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان به ۲ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است.

به گفته جواد آقازاده، در ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر ثبت ۲۳ فوتی جدید، آزمایش ۱۷ نفر افراد فوت شده روزهای گذشته نیز مثبت اعلام شده است.

وی تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو را نیز ۳۰۶ نفر اعلام کرده است که از این تعداد، ۷۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بنا به وضعیت مبتلایان، بستری‌ها و جان‌باختگان آذربایجان غربی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور محدودیت‌‌هایی برای کنترل این بیماری اعمال شد اما با ورود به فصل پاییز رفته رفته به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا افزوده شد.

همچنین برگزاری مهمانی و دورهمی خانوادگی از مشکلات اصلی مدیریت اپیدمی بیماری است که بنا به توصیه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ضرورت دارد از هر گونه مهمانی و دورهمی تا اطلاع ثانوی خودداری شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات فراموش نشود.

بر اساس دستورالعمل مبارزه با بیماری کرونا نکات عمومی که باید در آموزش‌ها و ارائه خدمات مد نظر قرار گیرد به شرح زیر است:

- برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، دست‌های خود را مرتب و درست حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ۷۰ درجه، دست‌ها را ضدعفونی کنید.

- ضدعفونی کردن دست‌ها پس از هر بار تماس با سطوح آلوده یا غیرمطمئن ضروری است.

- سطوح آشپزخانه و محل کار را مرتب تمیز و ضدعفونی کنید.

- دست ندهید و روبوسی نکنید.

- بیرون از منزل به صورت خود دست نزنید.

- هرگز به چشم، بینی و دهان خود دست نزنید.

- از دیگران ۲ متر فاصله بگیرید.

- در بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنید.

- دستمال کاغذی استفاده شده را به سطل زباله درپوش دار بیندازید.

اگرچه علایم سرماخوردگی هم در کرونا دیده می‌شود ولی علایم اصلی کرونا سرفه، تب و تنگی نفس هستند. در صورت وجود تنگی نفس یا علایم شبه آنفلوآنزا همراه با سرفه و تب، با زدن ماسکی که صورت و بینی را می‌پوشاند به مراکز ۱۶ ساعته یا مراکز مشخص کرونا و در صورت عدم دسترسی به نزدیک‌ترین بیمارستان در شهر خود مراجعه کنید.

شماره تماس‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پیشگیری و درمان کرونا است. در صورت وجود هر گونه سوال، با تماس با این مراکز از اقدامات صحیح آگاه خواهید شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا