گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۹/۰۱          زنگ آغاز محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان غربی به صدا درآمد

امروز اول آذرماه اولین روز از دو هفته اعلام شده دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گزارش نای قلم، امروز اولین روز اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند جهت کاهش قابل توجه و کنترل ویروس کووید 19 است که با توجه به قرمز و نارنجی بودن شهرستان‌های آذربایجان غربی محدودیت‌های این طرح به تمام و کمال در این استان اجرا می‌شود.

در این رابطه از امروز تردد به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت دارد.

در شهرهای قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک تعطیل خواهند بود.

فعالیت‌ها و کارخانه‌های تولیدی مهم که با معیشت و زندگی مردم سروکار دارند؛ ادامه خواهد داشت.

تست مثبت‌ها در صورت عدم رعایت قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند.

یک سوم کارکنان در وضعیت زرد و در وضع نارنجی، تا یک دوم کارکنان باید در اداره‎ها حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی می‌گوید: متأسفانه از نیمه دوم شهریورماه تا به امروز در شرایط کرونایی نگران کننده‌ای به سر می‌بریم به گونه‌ای که آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در حال افزایش است.

علی مصطفوی با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری بیماری کرونا توسط برخی از مردم، خاطرنشان می‌کند: اجرای محدودیت‌های جدید از امروز چاره ستاد ملی برای جلوگیری از افزایش ابتلا و مرگ‌ومیر این بیماری است.

وی با درخواست از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی عموم و آموزش، اظهار می‌دارد: از مردم خواهش می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 مصطفوی تصریح می‌کند: شهرهایی با بستری مثبت ۱۰ نفر؛ قرمز، با بستری مثبت  ششنفر؛ نارنجی و با بستری مثبت چهار نفر شهر زرد محسوب می‌شوند که متأسفانه هیچ شهر با وضعیت زردی در آذربایجان غربی وجود ندارد.

 وی با اشاره به شرایط شهرهای قرمز و نارنجی، تشریح می‌کند: در شهرهای نارنجی جلسات به ترتیب ۲۰ نفره برگزار می‌شود و ۵۰ درصد کارکنان شامل دورکاری می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه می‌کند: تعطیلی‌های دو هفته‌ای شامل گروه‌های ۳ و ۴ است که در صورت سرپیچی واحد مربوطه ۱۵ روز پلمب می‌شود.

 مصطفوی می‌افزاید: آئین‌های دینی و مذهبی به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود و محدودیت‌های ورود و خروج خودروها به شهر اعمال می‌شود که در صورت تخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شامل حال فرد می‌شود.

معاون استاندار ادامه می‌دهد: در شهرهای قرمز نیز جلسات با ۱۵ نفره برگزار می‌شود و دو سوم کارکنان شامل دورکاری می‌شوند.

مصطفوی تصریح می‌کند: تعطیلی‌های دو هفته‌ای شامل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ است که تخلف از این مهم پلمب ۱۵ روزه‌ای واحد صنفی را به دنبال دارد و همچنین منع ورود و خروج خودروها به شهر اعمال می‌شود که سرپیچی از این قانون سبب اعمال قانون یک میلیون تومانی راننده متخلف می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی از اعطای کارت مخصوص برای تردد کارکنان و افراد شاغل توسط فرمانداری شهرستان‌ها خبر می‌دهد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا