گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۸/۰۳          انسولین طبق روال گذشته توزیع می‌شود

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: انسولین طبق روال گذشته و بر اساس سهمیه تخصیصی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و جای نگرانی نیست‌.

به گزارش نای قلم، فاطمه آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: طی ماه‌های شهریور و مهر تعداد 201 هزار و 700 عدد انواع انسولین قلمی سهمیه برای استان اعلام شده که در حال توزیع است که این سهمیه ها در طول ماه اعلام و به مرور توزیع می شوند.

وی افزود: سهمیه انسولین شامل انواع انسولین از جمله اپیدرا، نوومیکس، لانتوس، لومیر، اباساگلار، همولاگ است که انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در بین 140 داروخانه منتخب (روزانه و شبانه روزی و نیمه وقت) توزیع می شود.

آقازاده در ادامه به لیست داروخانه‌های منتخب ارائه انسولین، داروهای بیماران خاص، پیوندی، تالاسمی و ... انشار یافته در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: لیست مذکور نهایی نبوده و انتشار آن از سوی سازمان غذا و دارو باعث ایجاد نگرانی در بین بیماران دیابتی استان شد که موضوع در اسرع وقت از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری شد، در حال حاضر این لیست از طریق سایت سازمان غذا و دارو در دسترس است.

وی تصریح کرد: شهروندان علاوه بر لیست پیوستی، برای اطلاع از لیست داروخانه های معین در تمام نقاط استان می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 20 عصر با شماره تلفن رایگان 190 تماس بگیرند و از داروخانه های معین مطلع شوند تا بدون اتلاف وقت داروی مورد نیاز را تهیه کنند.

 به گفته مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های داروئی معاونت غذا و داروی استان، کارشناسان ما در محل پاسخگویی ۱۹۰ بیماران را به داروخانه ای که دارو در آن موجود باشد هدایت می کنند و این کار که از مدت‌ها پیش در حال انجام هست بیش از اطلاع از لیست داروخانه های منتخب کمک کننده، است.

آقازاده به بیماران دیابتیک توصیه کرد، در صورت نیاز حتی بیماران می توانند جهت  تامین انسولین قلمی مورد استفاده خود به عنوان مثال (novorapid) از سایر برندهای انسولین مثل apidra و یا از انسولین های تزریقی تولید داخل که به وفور در بازار موجود است با مشورت پزشک معالج استفاده کنند.

 وی همچنین در مورد اظهارات شهروندان در خصوص اثر برندهای جایگزین گفت: انسولین های با برند جایگزین نیز مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده و در خصوص اثربخشی این داروها هیچ نگرانی وجود ندارد.

 مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های داروئی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی در پایان به بیماران دیابتیک توصیه کرد در خصوص تعویض برند دارویی و تنظیم میزان دوز دارویی مصرفی حتما با پزشک معالج مشورت کنند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا