گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۷/۱۲          عدم ترخیص بیماران کرونایی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها تکذیب شد

زندانی شدن و عدم ترخیص ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) مهاباد و ارومیه به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها خبری بود که به نقل از نماینده مردم مهاباد در مجلس در خروجی برخی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلگرامی قرار گرفت.

به گزارش نای قلم، جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعلام کرده بود که این بیماران چون توان پرداخت هزینه بیمارستان را ندارند، توسط مسئولان بیمارستان زندانی شده و ترخیص نمی‌شوند.

وی هزینه درمان هر کدام از آنها را بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان عنوان کرده و افزوده است، ۲۰ بیمار با هزار زحمت هزینه درمان خود را پرداخت کردند و ترخیص شدند اما ۴۰ بیمار که یا تحت پوشش کمیته امداد امام قرار دارند یا سازمان بهزیستی و یا فاقد سرپرست خانواده هستند به دلیل نداشتن هزینه درمان از بیمارستان ترخیص نمی‌شوند.

نائب رئیس کمیسون عمران مجلس ‌تاکید کرده بود، مسئولان وزرات بهداشت باید تدابیری اتخاذ می‌کردند تا هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گرفت اما متاسفانه ظاهرا این اقدام صورت نگرفته است.

محمودزاده با بیان اینکه در مناطق محروم وقتی یک نفر دچار کرونا می‌شود بقیه اعضای خانواده نیز درگیر می‌شوند، اضافه کرده است، برای درمان یک بیمار کرونایی حداقل شش آمپول مخصوص نیاز است که هزینه هر آمپول یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان  می‌شود و در مجموع غیر از هزینه‌های جانبی بیمارستان، یک بیمار کرونایی به ۹ میلیون تومان برای هزینه آمپول نیاز دارد که پرداخت این هزینه از توان مردم خارج است.

نماینده مهاباد در مجلس به مورد دیگری از این بیماران اشاره کرد و گفت: فرد دیگری برای ترخیص خود از بیمارستان گوشواره دختر سه ساله خود را فروخت تا هزینه بیمارستان را پرداخت کند.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت، متذکر شده است، هر چه زودتر باید تکلیف این ۴۰ بیمار مشخص و آنها از بیمارستان‌ها ترخیص شوند.

به گفته نماینده مهاباد ‌در مناطق محروم ما کسی که کرونا می‌گیرد یا باید به خاطر بیماری بمیرد یا به خاطر فقر مالی.

به دنبال انتشار این خبر جانشین قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی واکنش نشان داد و اعلام کرد، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از شبکه بهداشت و درمان مهاباد و مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی ارومیه، اظهارات این نماینده مجلس تکذیب می‌شود.

ایرج محبی افزود: با این حال در چند سال اخیر، دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای سیاست‌های توسعه ای دولت تدبیر و امید و بر اساس نقشه راه توسعه دانشگاه، اقدامات ارزنده‌ای در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان مهاباد به عمل آورده است.

وی بیمارستان در حال احداث ۳۵۰ تخت خوابی مهاباد، ارتقای تجهیزات بیمارستانی شامل سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، اختصاص دو دستگاه ماموگرافی دیجیتال، نصب و راه اندازی دستگاه دوم اکسیژن ساز، راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزادان به تعداد چهار تخت و کودکان چهار تخت، توسعه بخش‌ مراقبت‌های ویژه در دو مرحله 15 تخت، بازسازی و توسعه اورژانش بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد، احداث و راه‌اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و تجهیز کامل آن، احداث، تجهیز کامل مرکز غربالگری و درمان سرطان، احداث دو مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی مهاباد، راه اندازی هفت پایگاه سلامت شهری و احداث چهار خانه بهداشت روستایی را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان مهاباد عنوان کرد.

محبی بیان کرد: با بهره‌گیری از این زیرساخت‌های بهداشتی 100 درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان مهاباد تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا