Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۷/۰۵          ابعاد شخصیتی شهید باکری نیازمند شناخت بیشتری است

پیشکسوت دفاع مقدس و روزنامه نگار استان آذربایجان غربی گفت: شهید مهدی باکری انسانی مومن به خدا، خادم مردم و بی ریا و مخلص بود که به نظر می‌رسد این بُعد از شخصیت ایشان به شناخت بیشتری نیاز دارد.

مصطفی قلیزاده علیار در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه استان آذربایجان غربی با بیان اینکه همه دفاع ها از وطن، خاک، ناموس، اقتصاد و جان مردم دفاع مقدس است، اظهار کرد: اما دفاع مقدس ملت ایران از شهریور ۵۹ تا تیر ۶۷ به مدت هشت سال و به رهبری امام خمینی (ره) در مقابل تجاوز و اشغالگری آمریکا توسط ارتش حزب بعث عراق، یک دفاع مقدس استثنایی و بی نظیر و حماسه ای متفاوت از همه دفاع‌های دیگر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام کمبودها و سختی ها هرگز تسلیم نشد و با فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) و با حضور و همت مردم انقلابی و تلاش رزمندگانی همچون شهید باکری سربلند هشت سال دفاع مقدس شد.

پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان ما با انگیزه معنوی و روحیه جهادی و شهادت طلبی در جبهه ها حضور یافتند و دشمن اشغالگر را از سرزمیِن خود بیرون راندند، تصریح کرد: ملت ایران در این دفاع مقدس به بالاترین قدرت تسلیحاتی و دفاعی دست یافت که امروز آمریکا و غول بزرگ غربی امروز از توان دفاعی ایران می ترسند.

قلیزاده علیار با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید مهدی باکری، خاطرنشان کرد: ایمان قوی، مردمی بودن و اخلاص این شهید بسیار برجسته بود و در رفتار و گفتار ایشان این سه ویژگی بسیار تجلی داشت، بگونه ای که تا آخرین لحظه عمر نلرزبد و محکم تر در راه حق ایستاد.

وی با بیان اینکه شهید مهدی باکری انسانی مومن به خدا، خادم مردم و بی ریا و مخلص بود، ادامه داد: خاطرات او درباره خدمت به مردم مخصوصا در دوره شهردار بودنش در ارومیه، زبانزد عام و خاص است، به نظر می‌رسد این بُعد از شخصیت شهید باکری یعنی مردمی بودن و خدمت به مردم برای خدا، هنوز شناخته نشده است.

پیشکسوت دفاع مقدس با تاکید بر اینکه امروز عموم مردم مخصوصا کودکان و نوجوانان بیشتر از هر چیزی با فیلم و تصویر سر وکار دارند، اضافه کرد: راهکارهای زیادی برای معرفی شخصیت جذاب شهیدان مهدی و حمید باکری وجود دارد، کتاب های زیادی به تحریر در آمده که البته باز هم باید نوشته شود، اما موثرترین وسیله، فیلم، سریال، انیمیشن و ... است.

قلیزاده علیار در انتها بیان کرد: جهت معرفی هر چه بهتر شخصیت این فرمانده شهید، نیاز است مسئولان استانی و ارومیه ای بیشتر از گذشته از تهیه و ساخت سریال شهید باکری حمایت کنند.

مصطفی قلیزاده علیار متولد ۱۳۴۰، تحصیل کرده حوزه علمیه و دانشگاه در تابستان سال 1363 به عنوان طلبه رزمنده و مبلغ به جبهه جنوب اعزام شد.

وی شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و دارای ۳۱ جلد کتاب چاپی در تاریخ و ادبیات و فرهنگ، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

قلیزاده علیار چهره برگزیده و ممتاز فرهنگی انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۷ استان آذربایجان غربی و جایزه بین المللی شهریار و نشان فرهنگی شهریار در سال۱۳۹۶ را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا