Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۶/۲۳          اپلیکیشن‌های جعلی دامی برای هدایت به صفحات فیشینگ هستند

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: مجرمان سایبری که بواسطه تبلیغ اپلیکیشن‌های جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، توسط پلیس فتا شهرستان مهاباد تحویل قانون داده شدند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی درگفتگویی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی سوء‌استفاده شده است، موضوع تحت بررسی کارشناسان پلیس فتا شهرستان مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که یکی از آشنایان شاکی با ترفندهایی کارت بانکی وی را اجاره گرفته و بعد از آن متوجه واریز و برداشت‌ مبالغی از حساب بانکی خود می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با اقدامات فنی و پلیسی در راستای رسیدگی به پرونده، دو نفر که در ارتکاب این عمل مجرمانه دست داشتند، شناسایی شدند .

نصرتی افزود: در تحقیقات به عمل آمده، افراد مذکور ضمن اعتراف به بزه ارتکابی اعلام کردند که با تبلیغ اپلیکیشن‌های جعلی از جمله افزایش فالوور و غیره، ضمن ترغیب کاربران نسبت به خرید، آنها را به درگاه‌های جعلی پرداخت(فیشینگ) هدایت می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی بیان داشت: مجرمان سایبری در این عمل مجرمانه خود کارت‌های افراد ناآگاه را اجاره کرده و مبالغ کلاهبرداری شده را به این حساب‌ها انتقال داده و سپس و برداشت می‌کردند.

وی با بیان اینکه فعال بودن رمز دوم دلیلی بر خرید و دانلود هر اپلیکیشنی نیست، گفت: برخی افراد کلاهبردار با طراحی و تبلیغ این گونه اپلیکیشن‌ها کاربران به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و حساب‌های بانکی آنان را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب بانکی شهروندان انجام می‌گیرد بر عهده صاحب حساب است، اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را نپذیرید تا از عواقب ناشی از فعالیت‌های خلاف قانون که از طریق حساب یا کارت‌های اجاره‌ای انجام می‌شود در امان بمانید.

نصرتی از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد خلاف قانون و مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا