گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۴/۲۸          196 واحد معدنی در آذربایجان غربی راکد است

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تعداد واحدهای معدنی راکد در استان را 196 واحد اعلام و بر احیای آنها و نیز تعیین تکلیف واحدهای معدنی غیرفعال در استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگوی خبری با بیان اینکه هم اکنون ۴۸۱ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۵ واحد معدنی در استان فعال بوده و مابقی راکد هستند.

وی میزان مواد معدنی استخراج شده از معادن دارای پروانه بهره برداری در استان را بیش از ۱۷ میلیون و ۵۴۹ هزارتن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر حجم ذخایر قطعی معادن بیش از ۱.۲ میلیارد تن است که در صورت بهره برداری اصولی نقش مهمی در رونق اقتصادی استان دارد.

عابدپور تعداد اشتغال معادن استان را پنج هزار و ۱۳۹ نفر برشمرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید برای حمایت از واحدهای معدنی و جلوگیری از خام فروشی، سازمان، طبق ماده ۹۰ برای تشویق و ترغیب بهره برداران برای احداث واحدهای سنگ بری و فرآوری، پیگیری برای احداث ۲ واحد سنگ بری بزرگ مقیاس و اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه واحدها و نوسازی ماشین آلات را در دستور کار دارد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن استان خبر داد و گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی حجم سرمایه گذاری در بخش معادن استان ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد داشته است.

عابدپور حجم سرمایه گذاری در بخش های معادن سنگ های معدنی، تزئینی، مصالح کوهی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: عمده مشکل بخش معدن مسئله خام فروشی و کمبود واحدهای سنگ بری بزرگ مقیاس استانی است.

وی اضافه کرد: توسعه واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن غنی آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفته تا محصولات معدنی با ارزش افزوده بسیار بیشتری وارد بازار شده و درآمد استانی افزایش یابد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا