گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۱/۳۰          اصلاح دستورالعمل تعلیق بازپرداخت تسهیلات ضروری است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح دستورالعمل تعلیق بازپرداخت تسهیلات اقدام کند تا مردم بتوانند با مشکلات کمتری شرایط فعلی را بگذرانند.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی اظهار کرد: مدیران بانک مرکزی باید توجه داشته باشند که شرایط فعلی بسیار ویژه بوده و مسئولان باید به درستی وضعیت را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از دستورالعمل بانک مرکزی نسبت به عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن در کشور، تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل و کسب و کارها، بانک مرکزی در دستورالعملی اعلام کرد که بازپرداخت تسهیلات به مدت سه ماه تعلیق خواهد شد اما متأسفانه وام مسکن از این بخشنامه مستثنی شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روزانه بسیاری از مردم به ما مراجعه کرده اند و خواستار تعلیق اقساط تسهیلات مسکن می شوند، آن ها اعلام می کنند مگر ما درآمدی داشته ایم که بانک می خواهد از ما اقساط تسهیلات دریافت کند.

وی گفت: تسهیلات گیرندگان وام مسکن غالبا جزء اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، این افراد به دلیل عدم قدرت مالی، مجبور به دریافت تسهیلات شده اند؛ از این رو عدم تعلیق بارداخت تسهیلات فشار اقتصادی بسیاری به این خانوارها وارد خواهد کرد.

بهادری اضافه کرد: مگر می شود که عده ای از جامعه به دلیل شیوع کرونا از پرداخت اقساط تسهیلات معاف شوند، اما عده ای دیگر مجبور به پرداخت اقساط شوند، این رویکرد قطعا بسیار ناعادلانه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: برخی اعلام می کنند که بانک مرکزی برای حمایت از بانک ها و کاهش آسیب های مالی با تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن مخالفت کرده است، اما مدیران بانک مرکزی باید توجه داشته باشند که شرایط فعلی بسیار ویژه بوده و مسئولان باید به درستی وضعیت را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بانک مرکزی باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح دستور العمل تعلیق بازپرداخت تسهیلات اقدام کند تا مردم بتوانند با مشکلات کمتری شرایط فعلی را بگذرانند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا