گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۱/۲۱          هنر درخشان انقلاب اسلامی جایگاهی رفیع دارد

سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آستان آذربایجان غربی در آستانه نیمه شعبان و به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش نای قلم، در بخشی از این بیانیه آمده است: بی شک یکی از ویژگی های اساسی انقلاب اسلامی ایران، جنبه فرهنگی و هنری آن است، هنر انقلاب اسلامی توانست در سایه جهان بینی اسلامی و اندیشه های تابناک رهبری انقلاب نُضج یابد و جمع کثیری از هنرمندان متعهد و اندیشمند تربیت شوند و تفکر بلند و الهی انقلاب اسلامی را در قالب هنرهای مختلف و پاک به جهانیان عرضه دارند و ماندگار نمایند. امروز هنر درخشان انقلاب اسلامی در عرصه ادبیات، فیلم، نقاشی، عکاسی، موسیقی و ... به شکل بارزی نشان می دهد و در دنیا جایگاهی رفیع دارد.

این بیانیه افزوده است: به یقین هنرمندان متعهد، مخلص و مجاهد در مسیر تکامل هنر انقلاب اسلامی نقشی بنیادین داشته اند که "سید شهیدان اهل قلم" شهید سید مرتضی آوینی در این راه نقشی اساسی، محوری و سازنده داشته و با ارائه اندیشه هنر قدسی در عرصه سینمای متعهد به ویژه ساخت مستند "روایت فتح"، خدمتی بزرگ به ماندگاری و نشر ارزش های دفاع مقدس کرد به طوری که مورد تحسین و تقدیر رهبر فرزانه و هنرشناس انقلاب آیت الله امام خامنه ای قرار گرفت و سرمشق هنرمندان انقلاب اسلامی گردید.

در پایان این بیانیه آمده است: اینجانب فرارسیدن عید سعید نیمه شعبان روز میلاد مُنجی عالم بشریت و نیز ۲۰ فروردین روزبسیج هنرمندان ‌و هنر انقلاب اسلامی را به همه هنرمندان متعهد و خدوم استان آذربایجان غربی تبریک می گویم و یاد و خاطره شهید آوینی و همه هنرمندان شهید و درگذشته را گرامی میدارم و از خدای هنرآفرین برای همه اصحاب هنر توفیقات روزافزون مسالت می نمایم و امیدوارم اصحاب هنر و اندیشه و فرهنگ ضمن پاسداشت و نشر ارزش های انقلاب اسلامی، ابعاد مختلف منشور رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب را بیشتر مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا