Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۹/۰۱/۰۹          چاپ حدود 208 عنوان کتاب در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: حدود 208 عنوان کتاب در سال گذشته به چاپ رسیده که 140 عنوان مربوط به شش ماهه اول و 68 عنوان نیز در شش ماهه دوم منتشر شده است.

 به گزارش نای قلم، حجت الاسلام  ناصر خدایاری در گفتگویی اظهار کرد: این تعداد کتاب خریداری شده به زبان‌های ترکی، فارسی و کردی بوده که به مراکز علمی، فرهنگی، کتابخانه‌های ادارات و سازمان‌ها اهدا می شود.

وی از خرید 57 عنوان کتاب به ارزش 56 میلیون تومان از ناشران استان با هدف حمایت از پدیدآورندگان کتاب استان خبر داد.

خدایاری اضافه کرد: در سال 98 جهت حمایت از ناشران و مولفین استان 57 عنوان کتاب در تمام زمینه‌ها به ارزش 56 میلیون تومان خریداری شده است.

وی حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام بر می‌دارند باید از اولویت‌های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد .

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت ویژه از ناشران، نویسندگان، کتابفروشی‌ها و به طور کلی فعالان حوزه کتاب از مهم‌ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی است.

خدایاری افزود: بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ و یکی از مؤلفه‌های آن کتاب و کتابخوانی است، بنابراین همه وظیفه دارند در این راستا اقدام جدی داشته باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است كه منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگی بیگانه شد و به حفظ فرهنگ خودی می انجامد.

 وی در پایان سخنان خود گفت: لازم به یادآوری است که امسال با وجود نصف شدن اعتبار تخصیص یافته به خرید کتاب از نویسندگان استان، این امر مهم صورت گرفته است.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا