گزارش و گفتگو
۱۳۹۴/۰۷/۱۹          واگذاري شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان غربي به شرکت‌هاي خدماتي

واگذاری امور به بخش خصوصی و انجام امور اجرایی با مشارکت بیشتر مردم، امری که دولت یازدهم بر آن تاکید زیادی دارد.

واگذاری اداره امور شهرک های صنعتی به شرکت های خدماتی بر اساس ماده (5) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، در سال 87 در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید. طبق این قانون در صورتی که بیش از پنجاه درصد زمین‌های قابل واگذاری در فاز عملیاتی در هر شهرک و ناحیه صنعتی واگذار و حداقل تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک صنعتی به پانزده واحد و در ناحیه صنعتی روستایی به هشت واحد برسد، شرکت بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه نمونه نسبت به تشکیل شرکت خدماتی اقدام و اداره امور شهرک و ناحیه صنعتی را به این شرکت واگذار می‌كند.

در تبصره این قانون آمده تا قبل از تشکیل شرکت خدماتی، اداره امور شهرک و ناحیه صنعتی توسط شرکت صورت می‌گیرد.

پس از مصوب شدن، این قانون در سراسر کشور اجرایی شد و تعداد بسیاری از شهرک‌های صنعتی به شرکتهای خدماتی پیوستند و معتقد بودند این واگذاری‌ها تصدی‌گری دولت در موارد غیرضروری صنعتی را کاهش می دهد و ایجاد زمینه حضور حقیقی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور را منجر می‌شود.

استان آذربايجان غربي هم از این قائده مستثنی نيست به طوري كه براساس گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی سیزدهمین شهرک و ناحیه صنعتی آذربایجان غربی به شرکت‌های خدمات‌رسان واگذار شده است.

مسعود مهدی‌زاده‌مقدم اظهار مي‌دارد: در اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی، شهرک صنعتی شماره یک ارومیه نیز به شرکت خدماتی واگذار شد.

وي مي‌افزايد: تا کنون 11 شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی، به شرکت‌های خدماتی مربوطه واگذار شده بود که شهرک صنعتی شماره یک ارومیه نیز سیزدهمین شهرک و ناحیه صنعتی است که به این شرکت‌ها واگذار شد.

مهدی‌زاده‌مقدم با بیان اینکه اعضای شرکت‌های خدماتی از بین مدیران واحدهای تولیدی انتخاب می‌شوند، اضافه مي‌كند: با واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی ،اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی هر شهرک و ناحیه صنعتی قرار می گیرد که می‌تواند عاملی برای همکاری بیشتر واحدهای تولیدی در بهبود وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشد.

وی با اعلام اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی دارای رتبه برتر درزمینه واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی در سطح کشور است، تصریح مي‌كند: تنها شهرک صنعتی سردشت و ناحیه صنعتی کریم آباد به شرکت خدماتی واگذار نشده که این دو شهرک و ناحیه صنعتی نیز توسط هیئت امنا اداره و به زودی نیز به شرکت خدماتی واگذار می‌شوند.

انتهاي پيام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا