Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۸/۰۹/۱۳          تصویب 200 میلیارد تومان برای پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دولت امسال برای پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران کشور که مصوبه هیئت دولت نیز هست تصویب کرده است.

به گزارش نای قلم، فرهاد سرخوش در گفتگویی اظهار کرد: فعلا این بودجه تزریق نشده است و مراحل ابلاغی را طی می‌کند.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۱ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر آن توسط دو دوستگاه تی بی ان در پرتال‌های ورودی و خروجی حفاری شده است، اما این پروژه هم همانند سایر پروژه با بحران منابع مالی و اعتباری دست و پنجه نرم می‌کند.

سرخوش افزود: تا کنون برای حفاری تونل انتقال آب کانی سیب یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما برای حفاری و اجرای آن کامل آن به ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از دریاچه ارومیه و تونل انتقال آب گفت: هدف از این بازدید پیگیری مطالبات و اعتبارات ستاد بود.

سرخوش با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات احداث تونل انتقال آب کانی سیب از صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، افزود: امسال فقط ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعطیل نشدن پروژه از سوی صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: با احداث این تونل سالیانه بین ۶۳۰ الی ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب وارده پیکره حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود.

سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه گفت: طبق آخرین پایش‌ها تراز دریاچه 1271.24 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ سانتی متر افزایش تراز دارد.

او افزود: این دریاچه ۲ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع وسعت و ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب حجم دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه در زمان الکولوژیک و احیای کامل خود باید 1274.10 باشد و وسعت دریاچه چهار هزار و ۳۳۳ کیلومتر مربع و حجمش ۱۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب باشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا