گزارش و گفتگو
۱۳۹۸/۰۵/۱۳          جهاد دانشگاهي در تحقق اقتصاد دانش بنيان نقش بسزايي دارد

فرماندار ارومیه گفت: جهاد دانشگاهي در توسعه علم و فناوري و تحقق اقتصاد دانش بنيان نقش بسزايي داشته و قطع یقین با حمایت جدی مسئولان مي تواند نقشي تاثيرگذار در راستای توسعه استان داشته باشد.

به گزارش نای قلم، علیرضا ملا محمدی زاده ضمن تبریک 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در گفتگویی اظهار کرد: اجرای برنامه های اثر بخش جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در استان قابل تقدیر است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برنامه‌ های اثربخشی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی  اجرا کرده است.

ملا محمدی زاده با اشاره به توفیقات جهاد دانشگاهی استان در حوزه های مختلف افزود: جهاد دانشگاهی آذربايجان غربي در سال‌ های فعالیت خود، برنامه‌ های اثربخشی را در حوزه هاي فرهنگي، پژوهشي، آموزشي و كارآفريني داشته كه قابل تقدير است و اميدوارم با اتکا به روحیه جوان و تعهد و سبقه جهادی همچنان در پيشبرد اهداف خود در اين زمينه ها موفق بوده و ياري رسان دولت باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهي بايد بيش از پيش به مزيت هاي استاني براي اقدامات پژوهشي، فرهنگي و آموزشي خود توجه داشته باشد تا با بومي سازي بسياري از دستاوردها، شاهد رونق و توسعه روزافزون آذربايجان غربي باشيم اظهار کرد: ابتكارات و نوآوري هاي چشمگير جهاد دانشگاهي در حوزه هاي مختلف همواره مورد توجه مديران دولتي در استان بوده و اميدوارم همكاري هاي دولت و جهاد دانشگاهي در آذربايجان غربي همواره رو به افزايش باشد.

ملامحمدی زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و پژوهشی، از آموزش و تحقیقات مختلف برای تحقق اهداف این نهاد انقلابی استفاده كرده و بي شك در حوزه هاي فرهنگي، آموزشي و پژوهشي موفق عمل کرده است، تصریح کرد: حمايت هاي مقام معظم رهبري در كنار پشتيباني رئيس جمهور و مديران دولتي به ويژه در استان، مطمئناً تاثير بسيار مثبتي در توسعه و پيشرفت جهاد دانشگاهي بخصوص در آذربايجان غربي داشته و خواهد داشت.

فرماندار ارومیه با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: وی اظهار کرد: ظرفيت هاي اميدبخش جهاد دانشگاهی و فعالیت ‌های رسانه ‌ای خبرگزاری ایسنا مي تواند در كمك به تحقق بيانيه گام دوم انقلاب نقشي تعيين كننده داشته باشند.

ملا محمدی زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی  توانسته به عنوان يك نهاد انقلابي در اعتلاي نظام جمهوري اسلامي ايران موفق عمل كند یادآور شد: جهاد دانشگاهی همواره در حفظ و انتقال آرمان‌ ها و ارزش‌ های انقلاب كمك شایانی کرده و با همراه كردن قشر جوان در زمينه هاي فرهنگي و پژوهشي و توليد علم و آموزش و كارآفريني گام های موثری برداشته است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش های کاربردی بسیار موفق عمل کرده و نهادها و ادارات و سازمانها مي توانند ضمن همكاري و حمايت از اين نهاد انقلابي، از دستاوردهاي تخصصي و علمي و آكادميك اين مجموعه در بخش هاي مختلف بهره مند شوند گفت: جهاد دانشگاهي در زمينه آموزش عالي و آموزش مهارت هاي تخصصي و فوق تخصصي و ضمن خدمت كاركنان دولت در سطح استان، بسيار موفق عمل كرده و مطمئناً اين نهاد با نیازسنجی می تواند خلاء‌های علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه ‌ها را در اين زمينه شناسایی و براساس آن برنامه ‌ریزی کند.

وی با تاکید براینکه با توجه به پيشرفت سريع تكنولوژي در عصر كنوني، جهاد دانشگاهي مي تواند با بروزرساني علمي خود، سهمي بزرگ در آموزش ديگر مجموعه ها و به تبع آن توسعه همه جانبه كشور داشته باشد افزود: انتظار مردم از جهاد دانشگاهي بي شك بهره مندي از دستاوردها و امكانات اين مجموعه بوده و مسئولين نيز از اين نهاد انقلابي انتظار دارند كه با ارائه راهكارهاي علمي و پژوهشي در رفع مشكلات استان ياري رسان مديران دولت باشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا