گزارش و گفتگو
۱۳۹۸/۰۲/۱۰          ابهام در سرنوشت قانون انتخابات، یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ابهام در سرنوشت قانون انتخابات یکی از دلایلی است که موجب شده است اصلاح‌طلبان به صورت جدی وارد موضوع انتخابات نشوند. جامعه هم درگیر مسائل داخلی و خارجی است و هنوز فضا برای انتخابات آماده نشده است.

به گزارش نای قلم، سید رحیم ابوالحسنی در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی چندان جدی ندارند، بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل این اتفاق این است که هنوز درباره قانون انتخابات ابهام وجود دارد زیرا طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس مطرح است اما هنوز مشخص نیست انتخابات حزبی و استانی برگزار خواهد شد یا خیر؟ این طرح از مجلس پنجم در دستور کار بوده است اما هنوز شورای نگهبان آن را تأیید نکرده است. یکی از مشکلات اصلاح طلبان همین مسئله است زیرا انتخابات استانی و حزبی با انتخاباتی که در حوزه شهرستان برگزار می‌شود، متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اصلاح طلبان این است که هنوز اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند وعده‌های خود در انتخابات‌های گذشته را محقق کنند. البته در انتخابات مجلس گذشته کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند. من معتقدم کمتر از یک ششم نمایندگان مجلس اصلاح طلب هستند و عده‌ای هم با نام لیست امید وارد مجلس شدند اما اصلاح‌طلب نبودند و دلیل رأی آوری آنها هم «نه به رقیب بود و نه آری به اصلاح طلبان.»

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه هم درگیر مسائل داخلی و خارجی است و هنوز فضای جامعه برای انتخابات آماده نشده است، خاطرنشان کرد: البته من معتقدم احزاب مخفی کاری می‌کنند زیرا گفت‌وگوهای داخلی آنها برای انتخابات آغاز شده است اما هنوز آنها را رسانه‌ای نکرده‌اند.

ابوالحسنی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو در قالب شورای عالی سیاستگذاری فعالیت خواهند کرد، گفت: این مسئله در هاله‌ای از ابهام است. زیرا عده‌ای در حال تلاش برای ایجاد پارلمان اصلاحات هستند. برخی احزاب در حال ایجاد شکاف در جریان اصلاحات بوده و تلاش می‌کنند با ایجاد نهادهای موازی، شورای سیاستگذاری را ضعیف کرده و برای این شورا بحران مشروعیت ایجاد کنند.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا