Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۵/۱۰          جشنواره بین المللی شعر رضوی از برنامه های کلیشه ای نیست

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره بین المللی شعر رضوی از برنامه های کلیشه ای نیست و در آذربایجان غربی مسیر خوبی را طی می‌کند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام خورنژاد حسینی در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: فرهنگ رضوی در این سال ها به واسطه برگزاری جشنواره رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل بیت(ع) در خانه دل ها بارور شده است.

وی با بیان اینکه ارومیه شاعران قوی دارد و نباید این گنجینه مدفون شود، افزود: ارومیه  به عنوان شهری است که ادبیات ترکی آئینی را زنده نگه داشته است.

حسینی اضافه کرد: شاعران با اشعار قوی و زیبا در ترویج فرهنگ رضوی می‌توانند تاثیرگذار باشند و رسانه‌ها هم در ترویج مقوله شعر رضوی باید فعال باشند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی امام رضا (ع) برنامه های مختلفی از جمله فلسفه شعر رضوی شکل گرفته است، ادامه داد: احادیث رضوی گنجینه با ارزشی هستند که هنرمندان به ویژه شاعران می‌توانند برای خلق آثار خود از آنها الهام بگیرند چراکه شعر بهترین و تاثیرگذارترین بیان برای انتقال مفاهیم دینی است.

حسینی تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی با بیان شاعرانه بیشتر به سیره امام رضا (ع) توجه دارد و در همین مسیر قدم برمی‌دارد از همین رو تأثیر خوبی در ناخودآگاه انسان می‌گذارد و نهایتاً به فرهنگ رضوی ختم شود.

به گفته وی پیام امام رضا(ع) در طول تاریخ، پیام مهربانی، مودت و رافت بوده است که به نسل های مختلف از صدر اسلام تاکنون رسیده و زمینه ارتقای معنوی و اخلاقی انسان های بسیاری را موجب شده است.

سیزدهمین شعر رضوی به زبان ترکی آذری با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی هستند.

در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد.





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا