Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۵/۱۰          شناخت و معرفت مردم نسبت به امام رضا (ع)؛ مهمترین دستاورد جشنواره شعر رضوی

مسوول سازمان بسیج مداحان آذربایجان غربی و خادم حرم امام رضا(ع) گفت: جشنواره شعر رضوی باید منجر به شناخت و معرفت مردم نسبت به امام رضا (ع) شود.

به گزارش نای قلم، سجاد حاجی زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: بالاترین دستاورد جشنواره شعر رضوی، ایجاد معرفت و شناخت از امام رضا(ع) در جامعه است که می تواند به عنوان یک الگوی عملی کامل و یک سبک زندگی صحیح محسوب شود.

خادم حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه شعر بهترین و تاثیرگذارترین بیان برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی است، افزود: با توجه به اینکه در بخش اشعار بومی با ایجاد فضا و میدانی برای رقابت جایگاه ویژه ای برای شعرای آئینی استان باز می شود جشنواره شعر رضوی از استقبال خوبی برخوردار است.

مسوول سازمان بسیج مداحان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ ما مشکلاتی داریم که با برگزاری جشنواره های مذهبی مربوط به اهل بیت(ع)، اشاعه فرهنگ اسلامی و انتقال صحیح سبک زندگی ائمه به جامعه امروزی گوشه ای از این مشکلات حل شدنی هست.

حاجی زاده تصریح کرد: امام رضا(ع) امام مهربانی ها، امام عشق و دوستی است که همه با توجه به این صفات، عرض ارادت هایشان را به محضر امام ابلاغ می کنند.

وی افزود: سیزدهمین شعر رضوی به زبان ترکی آذری امسال نیز با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) برگزار می شود.

حاجی زاده اضافه کرد: همانگونه که در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره مطرح شد، احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ(ع) از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی هستند.

 





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا