Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۵/۱۰          جشنواره شعر رضوی به یک جریان دائمی در استان تبدیل شده است

عضو ستاد هم اندیشی و اتاق فکر سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه گفت: جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری به یک جریان دائمی در استان تبدیل شده است.

به گزارش نای قلم، مصطفی قلیزاده علیار در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: شاعران رضوی ویژگی های امامت امام رضا(ع)، روش زندگی و برخورد آن حضرت با مسائل سیاسی و اعتقادی آن دوره را تشریح و تبیین کنند.

برای تبیین ویژگی های امامت امام رضا (ع) لازم است شاعران آئینی و اهل بیت معرفت و آگاهی لازم از از تاریخ اسلام، معارف قرآنی و فلسفه امامت داشته باشند تا بتوانند معارف و فلسفه امامت را در قالب شعر بیان کنند.

وی افزود: امام رضا (ع) راه و رسم زندگی را به مردم آموخت و به آنها بصیرت، معنویت و آگاهی داد لذا شاعران در اشعار رضوی باید به این مسائل بپردازند و از بیان مسائل احساسی بسنده خودداری کنند.

داور چندین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه بر معرفت افزایی شاعران رضوی نیز تاکید و تصریح کرد: جشنواره شعر ترکی رضوی؛ از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است که می طلبد هرسال تقویت شود.

قلیزاده گفت: به واسطه برگزاری این جشنواره، استان آذربایجان غربی به قطب برگزاری این جشنواره تبدیل شده است.

وی بر لزوم اطلاع رسانی جامع در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه تاکید و تصریح کرد: در سراسر جهان اعم از اقوام و ادیان مختلف نسبت به امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) ارادت خاصی وجود دارد، ایشان را به عنوان شخصیت بزرگ علمی و فرهنگی و معنوی و آموزگاران بشریت می شناسند و به چشم تعظیم به وجود مبارک ایشان می نگرند لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و مراسمات را در شان این امام بزرگوار برگزار کنیم.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعرانی از ایران و کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه مردادماه امسال در ارومیه برگزار می شود.

در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا