Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۴/۱۳          ضرورت آسیب شناسی دوره های قبلی جشنواره شعر رضوی

مشاور اجرایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف دوره های قبلی جشنواره شعر رضوی تاکید کرد.

پیروز قادری در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: توجه به محتوا و کیفیت آثار را از اولویت های سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری برشمرد.

وی افزود: در راستای کیفی سازی جشنواره شعر رضوی باید در دبیرخانه جشنواره تیمی تعریف شود تا در طول سال از ایده های مختلف استفاده شود.

قادری با بیان این که جشنواره امام رضا(ع) هر سال با توجه به نقطه نظرات یک گام به هدف نزدیک می شود، اضافه کرد: محصول جشنواره رضوی نباید منحصر به دهه کرامت و مدت زمان برگزاری این جشنواره باشد، بلکه این در طول سال تداوم داشته باشد.

مشاور اجرایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جشنواره امام رضا(ع) یکی از اقدامات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی فرهنگ سازی در میان مردم است که فرهنگ‌سازی کار مداوم لازم دارد و محدود به ‌زمان نیست.

وی این جشنواره را موجب تقویت استعدادهای جوانان در شعرسرایی دانست و اظهار امیدواری کرد، مردم استان از این فرصت معنوی بهره وافی و کافی را ببرند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی هستند.

در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا