گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۴/۱۳          جشنواره شعر رضوی در شناساندن فرهنگ رضوی تاثیرگذار است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در راستای شناساندن فرهنگ رضوی، فرهنگ تشیع و فرهنگ اسلامی مهم و تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده در گفتگوی اختصاصی، جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری را بهترین فرصت برای آشنایی نسل نو با اهل بیت(ع) دانست و از آمادگی این نهاد برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان در دوره های گذشته همکاری داشته و در سیزدهمین دوره نیز حمایت می کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه شعر آیینی و ارتباط هایی که با مجموعه شعرا مداحان و هیئات مذهبی دارد می تواند در این جشنواره حضور داشته باشد و از این فرصت معنوی استفاده کند.

داداش زاده با بیان اینکه یکی از ابزار انتقال مفاهیم اهل بیت(ع) به مخاطبان و گروه های هدف، زبان شعر است، افزود: استقبال از این جشنواره نشان از اهمیت به شعر مذهبی و ولایی و وجود استعدادهای ناب در این زمینه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: با برپایی اینگونه جشنواره ها و تقویت و حمایت از جشنواره های شعر و ادبی می توان نسل جدید را با فرهنگ اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) آشنا کرد و امروز جشنواره شعر نامگذاری شده به نام مقدس علی بن موسی الرضا(ع) یکی از بهترین و زیباترین فرصت ها برای آشنایی نسل نو با خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

وی اظهار داشت: زبان شعر در زبان اهل بیت(ع)هم بوده و مورد تاکید بزرگان دین ما هم بوده است و امیدوارم بتوانیم موجبات انتقال مفاهیم اهل بیت(ع) را فراهم کنیم که یکی از بهترین این ابزارها، ابزار هنر است و یکی از زیبایی های حوزه انتقال زبان شعر است.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعرانی از ایران و کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه مردادماه امسال در ارومیه برگزار می شود.

سیزدهمین شعر رضوی به زبان ترکی آذری با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می شود.

احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) از محورهای فراخوان جشنواره بین المللی شعر رضوی هستند.

در بخش ویژه به تولید آثاری پرداخته می شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم باشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا