گزارش و گفتگو
۱۳۹۷/۰۳/۲۰          صدای نسل جوان شنیده شود

دبیر حزب اعتدال و توسعه شهرستان خوی با بیان اینکه مسوولان و تصمیم‌گیران باید صدا و خواسته‌های جوانان را بشنوند، گفت: هرگاه نگاه از بالا به پایین به جوانان را تغییر داده‌ایم، شاهد اتفاقات خوبی در کشور بوده‌ایم.

به گزارش نای قلم، ميثم درستی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور درباره لزوم توجه به مطالبات نسل جوان اظهار داشت: گسست نسلی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، تبدیل به چالشی جدی شده است، خواسته‌های نسل دهه هفتاد و هشتاد با نسل پیشین خود فرسنگ‌ها فاصله دارد، این نسل نیاز به توجه و دیده شدن دارد و از هر فرصتی برای این مهم استفاده می‌کند، برای نمونه کافی است به فعالیت این نسل در شبکه‌های اجتماعی دقت کنیم، نسل جوان از هر فرصتی برای نشان دادن خود و اثبات هویتش به جامعه بهره می برد.

وی در ادامه افزود: در اتفاقات سال قبل شاهد بودیم تعداد زیادی از افراد بازداشت شده زیر ٢٥سال سن داشتند که ممکن است تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته باشند، اما نباید این را فراموش کنیم که عملکرد درست ما، می‌تواند نیرنگ دشمن را خنثی کند، مسوولان باید به این قشر نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه جوانان همواره در این کشور و در تاریخ انقلاب تاثیر گذار بوده اند، خاطرنشان کرد: در دوران ستمشاهی، حضور پررنگ جوانان در مبارزات انقلابی در صدر دلایل پیروزی انقلاب بود، در دوران جنگ این جوانان بودند که توانستند ٨ سال بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی را از پای در آورند. در دوران سازندگی و اصلاحات این جوانان بودند که آستین همت را بالا زده و به میدان آمدند و با پرسشگری و پیگیری مطالبات، روند رو به رشد برای کشور فراهم کردند. همین الان هم تمام اکتشافات و اختراعات و ابداعات را جوانان انجام می‌دهند و مسن‌ترها فقط به صندلی‌های خود محکم چسبیده‌اند.

 درستی با اشاره به اینکه زمانی که نیروی جوانی در کنار تجربه وجود نداشته باشد، آن تجربه به کارآمد نخواهد بود، ادامه داد: انرژی و انگیزه جوانی اگر در کنار تجربه قرار گیرد می‌تواند موجب پیشرانی شود، امروز ما شاهد فاصله گرفتن نسل جوان از مسوولان هستیم، نسل جوانی که از نگاه بالا به پایین و نگاه پوستر چسبانه به خودش خسته شده و انگیزه کافی برای مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی ندارد، این عدم اعتماد به جوانان موجب دلسردی آنها خواهد شد و این بزرگ‌ترین آفت برای مدیران کشور است،‌ اگر گردش مدیران صورت نگیرد و جوانان پشت صف مانده، هر روز تعدادشان از روز قبل بیشتر شود، برای کشور خطرات و لطمات جبران ناپذیری خواهد داشت. همان‌طور که در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که با ظهور برخی مشکلات، کشور با چالشی جدی رو به رو شد.

این دانشجوی حقوق در پایان با بیان اینکه برای آنکه صدای نسل جوان شنیده شود، باید جلسات هم اندیشی میان مسئولان و جوانان برگزار شود، گفت: مسوولان ما نباید از این که یک جوان موضوعاتی را به آنها گوشزد می‌کند نگران باشند. این تعامل سبب پویایی در تمام بخش‌های مدیریتی کشور و جامعه خواهد شد، اکنون که این اتفاقات افتاده و حضور جوانان در اعتراض‌های اخیر پررنگ بوده، فرصت مناسبی است تا مسوولان این نعمت را غنیمت شمرده و با برگزاری نشست‌های هم اندیشی، صدای رسای نسل جوانان بشنوند، هرچند مشکل دیگری هم هست، گاهی مدیران ما با جوانان امروز سه نسل فاصله دارند و حرف‌های همدیگر را به خوبی نمی‌فهمند، لازم است نسل مدیران هم جوان‌تر شود تا بهتر و مناسب‌تر با نیروی مولد جامعه ارتباط برقرار کنند و خواسته‌های هر طرف، برای طرف مقابل عجیب نباشد.

انتهای پیام/





ارسال نظرات






 
برای دسترسی به آرشیو بخش گفتگو و گزارش اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا