Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4337 ۱۳۹۶/۰۲/۰۴   

تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: پاسخگویی و ارتباط موثر با اولیا، نظارت بر ارزشیابی و تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش نای قلم، مجید قدمی در همایش مدیران مراکز استثنایی استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: قانون مداری، عدالت محوری، دانش بروز، راهبری آموزشی و مخاطب محوری از ویژگی های بارز مدیران مدارس استثنائی است.

وی با بیان اینکه مدرسه محل تمرین آمادگی برای حضور در جامعه است، افزود: مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است که باید ظرفیتهای آن ایجاد شود.

قدمی با تاکید بر اینکه کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد، افزود: روانشناسی خاص دانش اموزان و اولیا آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کسب دانش بروز و مهارت متناسب با مخاطب حوزه آموزش و پرورش استثنائی یک ضرورت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه عناصر فعال در مدرسه از معلم تا دانش آموز باید پژوهنده و جستجوگر باشند.

عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان هم با اذعان به تحصیل 2هزار و 218 دانش آموز در مدارس استثنائی استان، اظهار کرد: 27 فضای آموزشی دانش آموزان استثنائی با 90 کد آموزشی در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت 15 مرکز آموزشی اختلالات یادگیری در استان گفت: 2هزار دانش آموز با شرایط خاص نیز بصورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

محمدی از پوشش تحصیلی 95.6 درصدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی خبر داد و افزود: 100 میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز به مدارس استثنائی استان تزریق شده است.

کسب رتبه های کشوری توسط دانش آموزان استثنائی استان در مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی و کمبود نیروی تخصصی و توانبخشی در این حوزه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط این مقام مسئول بود.

گفتنی است در این همایش مشکلات و نیازهای مدارس استثنائی استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از همایش نیز، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مدرسه استثنایی رحمت ارومیه بازدید و از نزدیک روند آموزشی دانش آموزان را در کلاس های درسی مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا