فرهنگ و اندیشه 1396/02/04 |
![]() |
تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد |
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: پاسخگویی و ارتباط موثر با اولیا، نظارت بر ارزشیابی و تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد. به گزارش نای قلم، مجید قدمی در همایش مدیران مراکز استثنایی استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: قانون مداری، عدالت محوری، دانش بروز، راهبری آموزشی و مخاطب محوری از ویژگی های بارز مدیران مدارس استثنائی است. وی با بیان اینکه مدرسه محل تمرین آمادگی برای حضور در جامعه است، افزود: مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است که باید ظرفیتهای آن ایجاد شود. قدمی با تاکید بر اینکه کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیت ها و ویژگی های خاص خود را دارد، افزود: روانشناسی خاص دانش اموزان و اولیا آنها باید مورد توجه قرار گیرد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کسب دانش بروز و مهارت متناسب با مخاطب حوزه آموزش و پرورش استثنائی یک ضرورت است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه عناصر فعال در مدرسه از معلم تا دانش آموز باید پژوهنده و جستجوگر باشند. عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان هم با اذعان به تحصیل 2هزار و 218 دانش آموز در مدارس استثنائی استان، اظهار کرد: 27 فضای آموزشی دانش آموزان استثنائی با 90 کد آموزشی در استان فعالیت دارد. وی با اشاره به فعالیت 15 مرکز آموزشی اختلالات یادگیری در استان گفت: 2هزار دانش آموز با شرایط خاص نیز بصورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند. محمدی از پوشش تحصیلی 95.6 درصدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی خبر داد و افزود: 100 میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز به مدارس استثنائی استان تزریق شده است. کسب رتبه های کشوری توسط دانش آموزان استثنائی استان در مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی و کمبود نیروی تخصصی و توانبخشی در این حوزه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط این مقام مسئول بود. گفتنی است در این همایش مشکلات و نیازهای مدارس استثنائی استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پیش از همایش نیز، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مدرسه استثنایی رحمت ارومیه بازدید و از نزدیک روند آموزشی دانش آموزان را در کلاس های درسی مورد بررسی قرار داد. انتهای پیام/ |