اخبار
کد خبر : 15827 ۱۴۰۱/۰۳/۰۹   ۱۵:۵۵:۰۱

در دیدار با فعالان اقتصادی مرز تمرچین پیرانشهر مطرح شد؛
افزایش زیرساخت‌ها برای ارائه تسهیلات گمرکی بهتر

 

رئیس کل گمرک ایران بر افزایش زیرساخت‌ها برای ارائه تسهیلات گمرکی بهتر به خدمت گیرندگان و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، علیرضا مقدسی در جلسه کاری که با حضور فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئولان محلی و فعالان اقتصادی تمرچین پیرانشهر و با هدف بررسی آخرین وضعیت تجارت خارجی مرز تمرچین، مشکلات و راهکارها برای تسهیل و افزایش مبادلات تجاری برگزار شد، بر توسعه انبارهای اختصاصی تاکید کرد.

وی افزود: این موضوع به لحاظ عملکرد و نحوه خدمات‌رسانی در گمرکات بسیار مهم است و برای گسترش مبادلات تجاری ضروری است .

مقدسی، اضافه کرد: توسعه مبادلات در گمرکات مرزی و مرزهای رسمی کشور به ویژه در بخش صادرات از سیاست های اولویت دار گمرک است.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد و پیگیری های فرماندار، نماینده مجلس و پایانه ها در این نقطه مرزی نشان می دهد که عزم جدی برای افزایش مبادلات مرزی و رونق تجارت در تمرچین پیرانشهر وجود دارد و گمرک آماده است برای تحقق برنامه ها و افزایش مبادلات مرزی در این منطقه کمک کند .

مقدسی با اشاره به کمبود نیرو در گمرکات و برنامه ریزی نهایی برای جذب نیرو در این سازمان افزود: توزیع بهینه نیروی انسانی باید در دستور کار قرار بگیرد و من از کارکنان گمرک که شبانه روزی برای رونق تجارت و صادرات تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم .

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و صادرکنندگان تمرچین پیرانشهر به صورت پرسش و پاسخ مطرح و موضوعات مرتبط با گمرک و سازمان های همجوار بررسی و شفاف سازی شد و راه حل ها و پیشنهادات مسئولان گمرک برای رفع موانع تجارت در این منطقه ارائه گردید . همچنین مسائل و مشکلات زیرساختی، روند فعالیت های تجاری و صادرات کالا و توسعه مبادلات تجاری در حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی بحث و بررسی شد .

بنابراین گزارش، مرز تمرچین یکی از مرزهای رسمی پنجگانه آذربایجان غربی و تنها مرز رسمی استان با شمال عراق است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا