اقتصاد و مردم

1401/03/09

افزایش زیرساخت‌ها برای ارائه تسهیلات گمرکی بهتر

 

رئیس کل گمرک ایران بر افزایش زیرساخت‌ها برای ارائه تسهیلات گمرکی بهتر به خدمت گیرندگان و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، علیرضا مقدسی در جلسه کاری که با حضور فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئولان محلی و فعالان اقتصادی تمرچین پیرانشهر و با هدف بررسی آخرین وضعیت تجارت خارجی مرز تمرچین، مشکلات و راهکارها برای تسهیل و افزایش مبادلات تجاری برگزار شد، بر توسعه انبارهای اختصاصی تاکید کرد.

وی افزود: این موضوع به لحاظ عملکرد و نحوه خدمات‌رسانی در گمرکات بسیار مهم است و برای گسترش مبادلات تجاری ضروری است .

مقدسی، اضافه کرد: توسعه مبادلات در گمرکات مرزی و مرزهای رسمی کشور به ویژه در بخش صادرات از سیاست های اولویت دار گمرک است.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد و پیگیری های فرماندار، نماینده مجلس و پایانه ها در این نقطه مرزی نشان می دهد که عزم جدی برای افزایش مبادلات مرزی و رونق تجارت در تمرچین پیرانشهر وجود دارد و گمرک آماده است برای تحقق برنامه ها و افزایش مبادلات مرزی در این منطقه کمک کند .

مقدسی با اشاره به کمبود نیرو در گمرکات و برنامه ریزی نهایی برای جذب نیرو در این سازمان افزود: توزیع بهینه نیروی انسانی باید در دستور کار قرار بگیرد و من از کارکنان گمرک که شبانه روزی برای رونق تجارت و صادرات تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم .

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و صادرکنندگان تمرچین پیرانشهر به صورت پرسش و پاسخ مطرح و موضوعات مرتبط با گمرک و سازمان های همجوار بررسی و شفاف سازی شد و راه حل ها و پیشنهادات مسئولان گمرک برای رفع موانع تجارت در این منطقه ارائه گردید . همچنین مسائل و مشکلات زیرساختی، روند فعالیت های تجاری و صادرات کالا و توسعه مبادلات تجاری در حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی بحث و بررسی شد .

بنابراین گزارش، مرز تمرچین یکی از مرزهای رسمی پنجگانه آذربایجان غربی و تنها مرز رسمی استان با شمال عراق است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/



دانلود فایل word