Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12591 ۱۴۰۰/۰۱/۲۴   ۲۰:۳۴:۵۰

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد؛
آغاز مبارزه با آفت سن غلات در مزارع آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از آغاز مبارزه با آفت سن غلات در مزارع استا‌ن خبر داد و از زارعان خواست تا اقدام به مبارزه به موقع با این آفت با هماهنگی کارشناسان کشاورزی کنند.

 به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: با زحمات و تلاش همکاران، کارشناسان و کشاورزان استان در سال گذشته توفیقات بی شماری نصیب سازمان شد که موجب تداوم و افزایش تولید در انواع محصولات کشاورزی به ویژه محصول  گندم در استان شد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی ۱۳۹۸ میزان سن‌زدگی گندم بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰  تن بود که در سال ۱۳۹۹ با رصد و پایش مستمر، شناسایی، مراقبت و مبارزه بهینه با این آفات این میزان به ۸۰۰ هکتار کاهش یافت که موجبات افزایش کیفیت و کمیت گندم تولیدی استان را فراهم کرد.

کرامتی با اشاره به اینکه سن گندم مهم ترین و خسارت زاترین آفت در حوزه کشاورزی است، افزود: آفت سن مادر در کمیت مزارع اثر می گذارد اما سن پوره علاوه بر کمیت در کیفیت گندم و در نهایت آرد نیز موثر است که به اصلاح آرد را تلخ خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: زراعان باید با این آفت مبارزه کنند و زمان را به تاخیر نیندازند، در صورت تبدیل به پوره خسارت زیادی به مزارع وارد خواهد شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا