اقتصاد و مردم

1400/01/24

آغاز مبارزه با آفت سن غلات در مزارع آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از آغاز مبارزه با آفت سن غلات در مزارع استا‌ن خبر داد و از زارعان خواست تا اقدام به مبارزه به موقع با این آفت با هماهنگی کارشناسان کشاورزی کنند.

 به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: با زحمات و تلاش همکاران، کارشناسان و کشاورزان استان در سال گذشته توفیقات بی شماری نصیب سازمان شد که موجب تداوم و افزایش تولید در انواع محصولات کشاورزی به ویژه محصول  گندم در استان شد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی ۱۳۹۸ میزان سن‌زدگی گندم بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰  تن بود که در سال ۱۳۹۹ با رصد و پایش مستمر، شناسایی، مراقبت و مبارزه بهینه با این آفات این میزان به ۸۰۰ هکتار کاهش یافت که موجبات افزایش کیفیت و کمیت گندم تولیدی استان را فراهم کرد.

کرامتی با اشاره به اینکه سن گندم مهم ترین و خسارت زاترین آفت در حوزه کشاورزی است، افزود: آفت سن مادر در کمیت مزارع اثر می گذارد اما سن پوره علاوه بر کمیت در کیفیت گندم و در نهایت آرد نیز موثر است که به اصلاح آرد را تلخ خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: زراعان باید با این آفت مبارزه کنند و زمان را به تاخیر نیندازند، در صورت تبدیل به پوره خسارت زیادی به مزارع وارد خواهد شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/



دانلود فایل word