1401/01/21 |
![]() |
برخی المانهای شهری برازندهی ارومیه نبود |
مبلمان شهری متناسب با نوروز که در آستانه سال نو انجام میشود اولین نشانههای نوروزی هر شهری است، که مسافران با ورود به آن شهر مشاهده میکنند و با اندک درنگی که در کنار این سمبلهای نوروزی دارند در واقع رضایت و استقبال خود را از آن نشان میدهند. به گزارش نای قلم، نمادها و نشانههای نوروز همزمان در روزهای پایانی سال در همه شهرها توسط شهرداریها نصب میشود از چیدن هفت سین در ابعاد و اندازههای مختلف تا سایر المان های متناسب با این ایام که همواره مورد استقبال مسافران و گردشگران است. فرقی نمی کند در کدام شهر و کجای ایران باشید با گذر در خیابانها و میادین آن شهر میتوان این نشانههای نوروزی را مشاهده کرد و البته هیجان و شوق مسافرانی که سعی در گرفتن عکس در کنار این نشانهها را دارند را نمیتوان انکار کرد، میتوان گفت این نمادهای نوروزی در واقع نوعی عمومی کردن شادی است که برای مردم جذابیت دارد. نصب این نمادهای نوروزی در شهرها اقدامی پسندیده از سوی شهرداری است به خصوص اینکه تازگی و پویایی بصری برای شهروندان اعم از مسافران و ساکنان همان شهر ایجاد می کند اما امسال این نمادها در ارومیه رضایت مردم را در بر نداشتند. با توجه به شیوع بیماری کرونا، محدودیت های ترافیکی و... در چند سال گذشته میزان تردد و مسافرتهای نوروزی کاهش چشمگیر داشته و با توجه به نبود محدودیت ها، امسال شاهد افزایش ترددها و ورود مهمانان نوروزی به این خطه بودیم که به گفته شهروندان در نگاه اول نه تنها المان های شهری نظر بینندگان را به خود جلب نکرد بلکه باعث گلایههایی هم شد. *المانهای نوروزی انتقادات بسیاری را به دنبال داشت عضو شورای اسلامی شهر ارومیه از مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خواست تا در سالهای آینده و مناسبتها، المانهای جدید با استفاده از نظرات طراحان خلاق طراحی و ساخت شود چرا که المانهای نوروزی نصب شده در سال نو، انتقادات زیادی را همراه داشت. ساسان ابراهیمزاده، در ادامه به مکانیابی مناسب و جایگذاری المانها در مناسبتها تاکید و اضافه میکند: توزیع عادلانه المانها در نقاط مختلف شهر با توجه ویژه به مناطق کم برخوردار اقدام شود. * ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه هنر در ساخت المانها دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه هم استفاده از ظرفیت دانشگاه هنر در ارائه طرح و ساخت المانهای مناسب شهری را خواستار شد. احد یوسفی اضافه میکند: اتفاقات مبارکی در آستانه سال جدید از بابت گل گاری و نظافت در شهر روی داد که جای تقدیر و تشکر دارد. وی در ادامه با اشاره به حجم کار بسیار زیاد سازمانهای خدماترسان شهرداری میگوید: سازمانهای خدماترسان شهرداری زیر فشار کاری و مسئولیت روزمره له شدهاند و زمان برای فکر و ایدههای جدید را از مدیران و کارشناسان این مجموعهها گرفته است که نیازمند توجه و نگاه ویژه و همراهی بیشتر را میطلبد. *برخی المانهای شهری برازندهی ارومیه نبود دیگر عضو شورای اسلامی شهر ارومیه میگوید: برخی المانهای شهری از جمله ایموجیهای فضای مجازی، برازنده و شایسته شهروندان و شهر و مدیریت شهری ارومیه نبود. رسول اصغرزاده با انتقاد از وضعیت بنرهای تصاویر شهدا در سطح شهر عنوان میکند: شهدا در شهر ما غریبند و در حالی که ما در شهر و استانمان 44 سال است که در دفاع مقدس هستیم و کمتوجهی و این نوع نگرش به ایثار و شهادت موجب سرافکندگی است. وی تأکید میکند: برازنده نیست که تصاویر شهدا در پیشانی پلهای روگذر و عابر پیاده به این شکل رها شود. آیا پلهای اجاره داده شده به بخش خصوصی هم در این وضعیت ناهنجار هستند؟ عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان میکند: حداقل انتظارات خانواده شهدا و ایثارگران و مردم از مدیریت شهری در این راستا حل هرچه سریعتر این موضوع و نصب تصاویر شهدا در همان مکانها است. گفتنی است، عید نوروز امسال ۱۹۵ اِلمان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در شش نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب شد. کد خبرنگار: 983127 انتهای پیام/ |