اقتصاد و مردم

1398/08/14

افتتاح ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه

 

وزیر نیرو از افتتاح ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه همزمان با چهارمین هفته پویش #هرهفته_‌الف_ب_ایران در سفر به استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، "رضا اردکانیان" در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مهم آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه امروز ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه افتتاح شد، گفت: این در حالی است که اوایل انقلاب تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور کمتر از انگشت‌های دست بود.

وی با اشاره به احداث سامانه تامین آب مهاباد، افزود: امروز در مرکز کشور نیز چنین مرکز مجهز و مدرنی برای تصفیه آب نداریم.

وزیر نیرو اظهار کرد: در نتیجه افتتاح تصفیه‌خانه‌های آب، جمعیتی بالغ بر ۲۴۶ هزار نفر از هموطنان مهابادی از آب با کیفیت، سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت، تصفیه‌خانه آب در شهرستان پلدشت و تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک گلمان افتتاح شد، همچنین عملیات اجرایی پروژه دیگر آب و فاضلاب در شهرستان اشنویه آغاز شد، که با صرف بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان در افق طرح ۵۲ هزار نفر از هموطنانمان در آن منطقه از نعمت پروژه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب که نقش مهمی در توسعه بهداشت عمومی و تامین منابع آب دارد، برخوردار خواهند شد.

اردکانیان با بیان اینکه اصلاح فاضلاب در حال منسوخ شدن است، افزود: پساب تولیدی ۸۳ میلیون نفر در کشور با مصرف ۷ میلیون متر مکعب آب، حدود ۴ میلیارد مترمکعب است که این فاضلاب پس از تصفیه، در قالب پساب، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تامین آب برای مصارف کشاوری و صنعت با مشارکت بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: برای توسعه آب و فاضلاب کشور و استفاده از پساب می‌بایست از بخش خصوصی استفاده کرد.

وزیر نیرو یادآور شد: پروژه‌های افتتاحی و نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت که عملیات اجرایی آنها امروز آغاز شد، نقش مهمی در توسعه بهداشت عمومی و تامین منابع انرژی عمده شهروندان استان آذربایجان غربی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/



دانلود فایل word