فرهنگ و اندیشه 1398/04/02 |
![]() |
گام دوم انقلاب تحقق بخش تمدن نوين اسلامي است |
مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی گفت: قله گام دوم انقلاب، ترسیم مسیر اصلی حرکت انقلاب در پیشروندگی و پیشبرندگی است که از آن به ایجاد تمدن نوین اسلامی یاد میشود. به گزارش نای قلم، سرهنگ پاسدار محمد مهرزاد صدقیانی ظهر امروز در دومین نشست «بسیج و رسانه» با محوریت بررسی نقش عملکرد رسانهها در گام دوم انقلاب که با حضور مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانههای مکتوب و مجازی در محل سپاه شهداء برگزار شد، اظهار کرد: از این بیانیه میتوان به یک منشور، دکترین یا متن راهبردی منسجم و جامع تعبیر کرد که از دل آن باید نقشه راه استخراج شود. وی افزود: همزمان با خلق حماسه تماشایی و استثنایی ملت انقلابی ایران در 22 بهمن، رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیهای بسیار دقیق و مهم به ارزیابی مسیر طی شده در 40 سال گذشته و ترسیم افق پیش رو همت گماشتند که در نوع خود بسیار خلاقانه، مبتکرانه و حاکی از اهمیت انقلاب در چهل سالگی بود. صدقیانی ادامه داد: این متن راهبردی یک مقدمه و هفت توصیه دارد که در مقدمه (گام اول) به فراز و نشیبهای انقلاب در طول 40 سال گذشته و در هفت توصیه (گام دوم) به مسیر پیش رو در افق 40 ساله پرداخته شده است. مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی اضافه کرد: در تبیین گام اول و بیان فراز و نشیب گذشته گفته میشود که امروز در کجا ایستادهایم و در گام دوم اشاره میشود که باید در کجا بایستیم. وی سپس با بیان اینکه گام اول، افتخار به گذشته و گام دوم امید به آینده است، بیان کرد: گام اول معطوف به عملکرد نسلهای اول و دوم انقلاب بوده و گام دوم معطوف به نسلهای سوم و چهارم، یعنی جوانان به عنوان پیشران اصلی پیشروندگی است. مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی با اشاره به اینکه رویکرد دشمن یک رویکرد گسترده، متنوع، پیچیده و غیرنظامی است، تصریح کرد: تمام هفت توصیه عنوان شده بزنگاه و کانون تهاجم دشمن است؛ یعنی تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی، محاصره اقتصادی، القای ناکارآمدی نظام در مقابله با فساد و در نهایت به چالش کشیدن استقلال و آزادی در دستور کار امروز استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی قرار دارد که رهبر معظم انقلاب با توصیههای هفتگانه در گام دوم درصدد عبور از این مانعتراشیها هستند. وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید ضمن جانمایی هوشمندانه خود بعنوان نقش آفرین نسبت به آسیبشناسی راه طی شده برای پرهیز از خطا در مسیر پیش رو با روحیه و عزم جهادی و امید بخشی واقعبینانه به آینده در الزامات فصل جدید انقلاب برای تحقق گام دوم با مدیریت جهادی گام بردارند. صدقیانی متذکر شد: این روزها بد گفتن از خود و به تعبیری خودتحقیری، تبدیل به عادت جمعی اکثریت شده است که بیشتر باعث می شود پیران احساس خسران و جوانان احساس بی آیندگی کنند. مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی با اشاره به اینکه برای هر نقدی باید طرحی نو داد، گفت: در مقابل تمام نکات منفی و جو بدبینی در مورد ایرانیان، موفقیت های چشمگیر در تمام حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، هسته ای، نانو همچنین دستاوردهای دفاعی و نظامی در تمام حوزه ها به ویژه سرنگونی پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا گواه "ما می توانیم است". وی با طرح این پرسش که در شرایط فعلی چه باید کرد، پاسخ داد: به نظر می رسد رسانه های جمعی مهم ترین ابزار یک جامعه برای تغییر نگاه نسبت به آینده است. صدقیانی سپس اظهار کرد: در شرایط حاضر افق پرواز رسانه ها در حد همین اخبار دیروز و امروز است ولی تولید محتوا و برون رفت از وضعیت رویدادمحوری، ضروری است. مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی ادامه داد: باید شکاف های جدی بین وضعیت موجود و مطلوب شناسایی، اولویت بندی و راه حل ارائه شود. به گفته وی، باید ببینیم که از گذشته تا به امروز چه پیشرفت هایی کرده ایم و نشان دهیم که هر چه جلوتر می رویم اوضاع برخلاف بدبینی ما رو به پیشرفت است و این را در شبکه های اجتماعی گسترش دهیم تا زمانی که این مساله به کتب درسی مدارس و دانشگاه ها نفوذ کند. صدقیانی متذکر شد: باید واژه ها و جملات منفی را از متن، گفتار و اخبار خود حذف کنیم که تنها راهکار تغییر رژیم غذایی (گفتار و شنیدار) ماست. مسئول بسیج رسانه آذربایجانغربی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما امروز، نیاز به تولید پیامهای مفید، پیشبرنده، تعالی بخش و آرامش دهنده برای جامعه هستیم، پیامهایی که سبب توانایی جامعه برای سامان دادن کنش متقابل و موثر احوال جامعه ایرانی شوند. انتهای پیام/ |