اقتصاد و مردم

1398/03/04

ممنوعیت انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های آذربایجان غربی

 

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای از ممنوعیت انباشت سیب صنعتی و میوه های فصلی در حریم قانونی جاده ها و معابر عمومی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، در متن این اطلاعیه آمده است :

بدینوسیله به اطلاع باغداران و بهره برداران بخش کشاورزی استان می رساند به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل های جمع آوری سیب زیردرختی و سایر محصولات باغی و زراعی تامین سلامت شهروندان و حفظ دسترنج باغداران استان، مقرر شده است با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی موضوع جمع آوری سیب زیردرختی در مسیر جاده ها و انتقال به کارخانجات صنایع تبدیلی ساماندهی شود.

لذا رعایت موارد ذیل از سوی فعالان حقیقی و حقوقی در این زمینه الزامی است:

1-هرگونه جمع آوری سیب زیردرختی و سایر میوه جات فصلی در حریم قانونی جاده ها و به صورت غیربهداشتی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد .

2-کارخانجات صنایع تبدیلی از خرید و  تحویل محصولات از فعالین حقیقی و حقوقی فاقد مجوز خودداری خواهند کرد.

3-تمهیدات لازم به منظور صدور مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان های واجد شرایط فراهم شده و متقاضیان حقیقی و حقوقی می توانند جهت اخذ مجوز فعالیت تا 15 خرداد ماه سال 1398 به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

4-با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری های مستمر و جدی از سوی دستگاه های ذیربط به صورت روزانه جهت جلوگیری از دپوی سیب زیر درختی در مسیر جاده ها به عمل خواهد آمد لذا کلیه عاملین و فعالان این بخش ملزم به رعایت موارد فوق الذکر هستند.

انتهای پیام/



دانلود فایل word